منیزیم و درمان تنگی نفس کودکان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79038
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    كودكان مبتلا به آسم، ممكن است با دريافت مقادير بيشتر منيزيم در شرايط بهتري قرار گيرند. نتيجه مطالعات جديد كه در نشريه اروپايي تغذيه كلينيكي به چاپ رسيده است، نشان مي‌دهد؛ در كودكان مبتلا به آسم، بعد از دريافت مكمل غذايي منيزيم، تعداد دفعات حمله‌ها و همچنين نياز به داروهاي آسم به شدت كاهش مي‌يابد.
    جالب است بدانيد كه تعداد كودكان مبتلا به آسم در آمريكا، حدود 5/8 ميليون نفر تخمين زده شده است. همچنين مطالعات نشان داده كه كمبود گسترده دانش درباره دلايل آسم، درمان و جلوگيري از علايم آن، از اصلي‌ترين موانع در مديريت پيشرو شرايط اين بيماري محسوب مي‌شود.
    آسم پاسخ التهابي راه‌هاي هوايي است كه به موجب عفونت‌هاي ويروسي، هواي سرد، آلاينده‌هاي هوايي (مثل دود سيگار) و يا آلرژي‌زاهايي چون گرده گياهان، گرد و غبار و بعضي از انواع غذاها ايجاد مي‌شود. قرار گرفتن در معرض اين مواد محرك مي‌تواند سبب تورم بافت مجراي تنفسي، تنگ شدن عضلات دربرگيرنده اين راه‌هاي هوايي و در نتيجه تنفس مشكل گردد. گاهي اوقات علايم آسم بسيار مشخص مي‌باشد، اگرچه برخي از كودكان مبتلا به آسم ممكن است فقط به شكل دوره‌اي دچار عفونت‌هاي تنفسي شوند و يا فقط سرفه‌هاي طولاني مدت داشته باشند از آنجا كه شرايط براي تشخيص مشكل است، در صورت بروز اين علايم، حتما به پزشك مراجعه نماييد. مطالعات نشان داده كه ماده معدني منيزيم ممكن است علايم آسم را كاهش دهد؛ يك تيم تحقيقاتي برزيلي به گروهي از كودكان 300 ميلي‌گرم منيزيم و به گروهي ديگر دارونما (پلاسبو)، براي مدت دو ماه و به صورت روزانه تجويز نمود.
    پس از پايان اين مدت، كودكاني كه منيزيم دريافت كرده بودند، كمتر دچار حملات آسم شده و نسبت به گروه پلاسبو از روش‌هاي نجات بخش درماني، به ميزان كمتري استفاده نمودند. به طور كلي، منيزيم در كودكان كاركرد كلي ريه را بهبود بخشيده، پركاري مجاري تنفسي را كاهش داده و آلرژي را در اين افراد كم و يا برطرف نموده است. محققين افزودند؛ منيزيم وقتي براي مدت طولاني به همراه داروهاي كنترل‌كننده آسم مصرف شود، تاثيرات سودمندي در كنترل بيماري خواهد داشت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.