معرفی گیاهخواری

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69100
    Z.Ebadi
    مشارکت کننده

    با عرض سلام . بنده قصد دارم در یک سلسله مراتب در باره گیاهخواران و رژیم های گیاهخواری براتون بنویسم . علتشم اینه که فکر می کنم گیاهخواری داره روز به روز طرفدارای بیشتری پیدا می کنه .من قصدم اینه که بدون پیش داوری فقط یافته های علمی رو منتقل کنم . در این بین چند تا دستور غذا های گیاهی رو هم برای گیاهخواران عزیز می ذارم . امید وارم براتون مفید باشه .

    گیاهخواری به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانداران است که ممکن است شامل پرهیز از غذاهایی مانند مواد شیری که خاستگاه جانوری دارند نیز بشود. چندین نوع گیاهخواری وجود دارد که بسته به نوع آن، جهت گیری گیاهخواران در برابر دام ها و فراورده‌های دامی متفاوت است. گیاهخواران در کنار نخوردن و یا کمتر خوردن فراورده‌های جانوری با آزار و کشتار آن ها نیز مخالف‌اند. برخی از گیاهخواران از پوشیدن لباس‌هایی مانند چرم، ابریشم، و خز که از کشتن جانوران به دست آمده نیز پرهیز می‌کنند. در وگنیسم (veganism) که گاهی «گیاهخواری سختگیرانه» هم نامیده می‌شود از همهٔ فراورده‌های جانوری، چه از کشتن جانداران به دست آمده باشند و چه با بهر‌ه‌گیری از آن‌ها (مانند لبنیات، تخم مرغ، عسل، و . . . )، پرهیز می‌شود. امروزه در همهٔ کشور های جهان گیاهخواران وجود دارند و در بعضی کشور ها همانند هند ، گیاهخواری دارای ریشه‌های تاریخی و مذهبی است.

    با اینکه در پیش گرفتن رژیم گیاهخواری به شیوه‌های گوناگونی امکان پذیر است اما وجه مشترک تمام این شیوه‌ها پرهیز از خوردن گوشت حیوانات خونگرم است.

    گیاهخوارن بر اساس نوع طرز فکر و هدفشان از گیاهخواری به دستهای مختلفی تقسیم میشوند.

    گیاهخوارن لاکتو – اوو ( Lacto-ovo vegetarian): مصرف محصولات گیاهی ، لبنیات ، تخم مرغ و عسل.

    گیاهخوارن لاکتو ( Lacto vegetarian):مصرف محصولات گیاهی و لبنیات و عسل.

    گیاهخوارن اوو ( ovo vegetarian):مصرف محصولات گیاهی و تخم مرغ و عسل.

    وگان (vegan) : فقط مصرف محصولات گیاهی.

    خام خوارن( خام‌خواری ):فقط فراوردهای گیاهی حرات ندیده(در بعضی از مواقع عسل)

    میوه خوارن( میوه خواری ):فقط میوه ها.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.