مصرف نکردن مواد مغذی باعث افسردگی می شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69175
    tavakoli
    مشارکت کننده

    اضطراب، استرس، افسردگی، پرخاشگری و بی قراری در افراد نتیجه متعادل نبودن مواد غذایی مصرفی و استفاده نکردن از مواد مغذی است.
    تحولات ایجاد شده در صنایع غذایی، گستردگی تبلیغات و سهولت ارتباطات صوتی تصویری، عادات غذایی و سنت های دیرپای جوامع، کشورهای جهان را درهم شکسته است و روش زندگی افراد را دگرگون کرده است و ذائقه افراد را منحرف و به طعم جدید و الگوی غربی سوق داده است.
    افراد برای گریز از آداب و رسوم محلی، ملی و پیوستن به نوآوری های تحمیلی و تجاری در تمام زمینه ها حتی در عادات غذا خوردن و گرایش روزافزون به مصرف غذاهای آماده، آسان و فرآوری رو می آورند.
    جایگزین شدن آب، دوغ، شربت های فصلی و محلی با انواع نوشیدنی های گازدار و بی رنگ، توام با کاهش فعالیت های بدنی، افزایش ساعات چشم دوختن به برنامه های تلویزیونی و بازی های رایانه ای نه تنها سستی و تن آسایی را به صورت تصاعدی افزایش داده بلکه بدخوری، بیش خوری، تک خوری و عدم استفاده از گروه های مختلف غذایی را هم باعث شده است.

    این عادات نه تنها تغییراتی را در تناسب اندام افراد باعث می شود بلکه باعث تغییر فرهنگ غذا خوردن هم شده است و گرسنگی های سلولی و پنهانی بسیار وسیعی را به وجود آورده است.

    مصرف نکردن مواد مغذی باعث تغییر در خلق و خو، توان یادگیری، ناتوانی جسمی و قدرت تصمیم گیری افراد می شود و اضطراب، استرس، افسردگی، پرخاشگری، بیقراری، بی قیدی و بی اعتنایی به زمان و مکان می شود. مصرف وعده های غذایی با ارزش غذایی پایین همچنین باعث اختلال در ریتم بیولوژیکی بدن می شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.