مصرف نان سبوس‌دار موجب تمرکز و دقت‌عمل می‌شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80010
    e.amini
    مشارکت کننده

    علت علاقه به مصرف نان سبوس‌دار در میان افرادی که غالباً کار فکری می‌کنند به این دلیل است که ویتامین b2 و نیاسین موجود در آن موجب تمرکز و دقت عمل می‌شود.

    در نان سبوس‌دار به طور میانگین دو برابر ویتامین، مواد معدنی و مواد فیبری نسبت به نان سفید وجود دارد که این مزیت برای رفع گرفتگی روده و یبوست موثر است.

    این مواد جزء مواد غذایی مطلوب باکتری‌های روده هستند که علیه امراض میکروبی روده اقدام می‌کنند و سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند. مواد فیبری موجود در نان سبوس‌دار، کلسترول و مواد سمی حاصل از تجزیه مواد غذایی را جذب کرده و از روده دفع می‌کنند.

    منیزیم موجود در نان موجب تقویت ماهیچه‌های روده می‌شود و از دردهای ماهیچه‌ای جلوگیری می‌کند.

    علت علاقه به مصرف نان سبوس‌دار در میان افرادی که غالباً کار فکری می‌کنند به این دلیل است که ویتامین b2 و نیاسین موجود در نان سبوس‌دار باعث تمرکز و دقت عمل شده و شادابی و خوشحالی را در انسان به وجود می‌آورد و استفاده از نان سبوس‌دار برای کودکان مخصوصآ در دورانی که سلول‌های عصبی در حال رشد هستند بسیار مفید است چرا که آهن موجود در آن سبب باهوشی و رفتار خوب کودکان می‌شود.

    بهتر است از نان سبوس‌دار که با خمیر ترش تهیه می‌شوند، استفاده کنند چون آرد سبوس‌دار دارای ماده‌ای است بنام «فی‌تین» که مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و یا کلسیم را جذب کرده و مانع استفاده بدن از آنها می‌شود.

    نانوایی‌ها برای تهیه سریع نان از خمیر مایه و جوش شیرین استفاده می‌کنند و همین عمل مانع تجزیه فی‌تین و در نتیجه مانع جذب آهن، منیزیم و کلسیم می‌شود، استفاده از جوش‌شیرین در تهیه نان نانوایی‌ها، بدن انسان بخصوص مردان را با کمبود آهن روبرو می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.