مصرف مقداری شکلات و آجیل برای افزایش تمرکز

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78696
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    شكلات تلخ خواص آنتی اكسيدانی فوق العاده‌ای دارد و حاوی محرك‌های طبيعی مثل كافئين است كه می‌تواند تمركز و قدرت توجه را بالا ببرد.
    آجیل منبع سرشاری از ویتامین E است .مصرف روزانه آجیل باعث کاهش افت فرایندهای شناختی می شود و در نهایت باعث افزایش تمرکز می شود .

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

    #101187
    هانیه
    مشارکت کننده

    معمولا همه جا میگن شکلات تلخ یعنی از چند درصد ب بالا درصد شکلاتشون باشه تلخ محسوب میشن؟ 72؟ و کلا از خواص شکلات تلخ منظورشون چند درصداشه؟

    #101189
    zghasemi
    مشارکت کننده

    شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که میزان کاکائوی اضافه‌ شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا 75درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنی که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع 20 درصدی آغاز می‌شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست. این حد تیرگی پایه شکلات است و در نمونه‌های مرغوب شکلات، نیم‌درصد به نیم درصد حد تیرگی شکلات افزایش می‌یابد تا به 97 درصد می‌رسد.

    30 درصدی:
    میزان کاکائوی در این شکلات از حد پایه بالاتر است. خیلی تلخ نیست و مصرف آن باعث بروز مشکل خاصی در افراد نمی‌شود. در کنار آن نوع 35درصدی هم وجود دارد.

    45 درصدی:
    کم‌کم به حد تقریبا بالای کاکائو نزدیک می‌شویم. این درصد خیلی بالا محسوب نمی‌شود؛ اما برای افرادی که مشکل ریفلاکس معده دارند مصرف آن مناسب نیست.

    50 درصدی:
    این شکلات طعم تلخی دارد. مصرف آن برای افراد مبتلا به بی‌خوابی، ریفلاکس و ترشی معده و افرادی که دچار مشکل سنگ کلیه هستند، مناسب نیست.

    65 و 70 درصدی:
    کاملا طعم تلخی دارد. گاهی برای پوشاندن این طعم تلخ آن را با میوه‌هایی مانند پرتقال طعم‌دار می‌کنند. خوردن آن برای افرادی که از هر نظر مشکلی ندارند، ایرادی ندارد.

    80 و 97 درصدی:
    این نوع شکلات هرچند ویژگی‌های بی‌شماری دارد؛ اما بهتر است در صورتی که معده خالیست و یا احتمال بروز مشکلات بی‌خوابی وجود دارد، از خوردن آن صرف‌ نظر کرد. البته نوع 80 درصدی از نظر طعم قابل تحمل‌تر است!

    #101193
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    دوست عزیز، باز هم بر این نکته تأکید می شود که هر 100 گرم شکلات تلخ 600-500 کیلوکالری انرژی دارد و افرادی که اضافه وزن دارند باید مراقب مقدار مصرف آن باشند.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

    #101195
    هانیه
    مشارکت کننده

    ممنون خانم موسوی ! متاسفانه من ترازو گرمی ندارم اینقدر بااین 100گرما مشکل دارم!!! رو بسته ها هم کالری رو همینجور نوشته الان واقعا نمیدونم 100گرم شکلات تقریبا چه قدر میشه؟ یه بشقاب کمتر میشه؟

    #101287
    zghasemi
    مشارکت کننده

    اگر روی بسته های مواد غذایی را دقت کنید معمولا در قسمتی وزن آن را نوشته اند و اغلب انرژی و مواد مغذی آن را ذکر کرده اند..در واقع مواد غذایی برچسب انرژی دارند که اطلاعات مفیدی به شما می دهند.

    #101291
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    یکی از راهکارها این هست که شما مقدار گرمی که بر روی بسته نوشته شده را مطالعه کنید و تقسیم بر تعداد شکلات ها کنید و مقدار کالری هر تکه را بدست بیاورید.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.