مصرف خودسرانه پودر پروتئین در باشگاه های ورزشی عوارض خطرناکی به همراه دارد

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70210
    v.fazel
    مشارکت کننده

    مصرف بیش ازحد و خودسرانه پودر پروتئین درباشگاه های ورزشی،باعث بیماری های مزمن مانند فشارخون و آسیب به کلیه می شود.
    در باشگاه های ورزشی و در بین مربیان ورزشی عقاید غلطی درباره مصرف مواد غذایی بعد از ورزش وجود دارد که این تصورات هیچ پایه و مبنای علمی ندارند.
    مصرف نکردن آب و مواد شیرین و دارای نشاسته ازجمله این عقاید غلط است و برخلاف نظر مربیان استفاده از این مواد بعد از ورزش باعث افزایش وزن نمی شود.
    کار سیستم گوارش جذب مواد غذایی مستقل از ورزش است و تمرینات بدنی به هیچ صورت باعث جذب بیشتر این مواد نمی شود،افزود:دربعضی باشگاه ها هنگام انجام تمرینات ورزشی به ورزشکاران آب کرفس جهت لاغری و یا پروتئین جهت افزایش وزن داده می شود که این درست نیست و تأثیری برتناسب اندام افراد ندارد.
    مصرف یک قاشق غذاخوری یا 15 گرم از پودر پروتئین در روز می تواند برای افرادی که از کمبود وزن رنج می برند،مفید باشد؛اما مصرف خودسرانه و بیش ازحد این ماده عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.
    اورمی (افزایش سطح اوره خون)،مشکلات کلیوی و بیماری های مزمن مانند فشارخون از جمله این عوارض هستند و ورزشکاران باید پودر پروتئین را از داروخانه ها تهیه کنند؛ چراکه اکثر مواد پروتئینی که در باشگاه ها فروخته می شود،بدون مجوز وزارت بهداشت و ناسالم هستند.
    نکته مهم دیگری که دربحث تغذیه و ورزش باید درنظر داشت عدم استفاده از مواد غذایی حداقل یک ساعت و نیم قبل از انجام حرکات ورزشی است که باعث افزایش کارایی و بهره وری از تمرینات می شود.

    #97423
    drj
    مشارکت کننده

    سلام
    اتفاقا در باشگا های ورزشی الان نمی گویند که مواد قندی نخورید بلکه توصیه میکنند حتماباید در طول تمرین 1/5 لیتر مایع ورزش متشکل از اب ، دو قاشق عسل و یک قاشق ابلیمو استفاده کرد و نیم ساعت قبل از ورزش یک فنجان قهوه هم پیشنهاد میکنند و بعد از ورزش هم به خوردن قهوه و شیر شکلات توصیه میکنند. ضمنا قرص های اسید امینه که مورد تایید وزارت بهداشت هم است را به بعضی از ورزشکاران جهت جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی توصیه میکنند که من فعلا نتوانستم عوارض جدی جهت امینو اسید ها پیدا کنم لذا اگر کسی مطلبی در این زمینه دارد لطفا بنویسد.

    #97676
    dost0012
    مشارکت کننده

    باسلام من قدم 170 وزن 57 كيلو دارم مشكل جسمي نيز ندارم ايا براي افزايش وزن مي توانم از مكمل گين اپ استفاده كنم

    #97724
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    گین آپ مکمل سبکی است که می توانید برای تنظیم اشتها از آن استفاده کنید ولیکن اثر پرنگی ندارد .

    #97735
    madjd
    مدیرکل

    آمينوها در موارد ذيل مورد استفاده قرار مي گيرد:
    1. جبران كمبود پروتئين بدن و درمان سوء تغذيه
    2. افزايش حجم عضلات ورزشكاران
    3. در موارد خاصي كه فرد بنا به دلايلي پروتئين بدن خود را از دست مي دهد مانند اعمال جراحي- سوختگي ها و برخي بيماريهاي مزمن.
    نكته قابل توجه اينست كه: اگر دقت نموده باشيد در مورد شماره 2 يكي از موارد مصرف آمينو افزايش حجم عضلات در ورزشكاران ذكر شده و بديهي است اين ماده در افزايش حجم عضلات افرادي كه هنگام مصرف به ورزشهاي مناسب نمي پردازند، هيچ تأثيري ندارد و لازمه تأثير اين ماده، پرداختن به ورزشهاي مناسب جهت افزايش حجم مي باشد.
    بهتر است اين مكمل پس از هر وعده غذايي و بلافاصله پس از تمرين مصرف شود.

    #101641
    anlystar
    مشارکت کننده

    با سلام
    من حدود 5 ماه بدن سازی میرم برای افزایش وزن
    یه مکمل پروتئین خریدم برای استفاده کردن تردید دارم که روزانه چقدر مصرف داشته باشم رو بستش نوشته روزانه 4 پیمانه ( 152 ) گرم آیا من باید روزی 4 تا 152 گرم مصرف کنم میترسم به جای دیگه آسیب برسونه اگه ممکن کمکم کنید.
    بین قد و وزنم خیلی فاصله وجود داره وزنم 56 قدم 178 سنم 25 آیا این مکمل میتونه باعث افزایش وزن بشه یا نه؟

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.