مصرف جوانه‌غلات و حبوبات به کاهش وزن کمک می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80400
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در روند جوانه زدن میزان ویتامین‌ها و پروتئین‌ها افزایش می‌یابد و در عین حال میزان انرژی و کربوهیدرات موجود در آنها کاهش می‌یابد که این نکته می‌تواند برای کسانی که به کاهش وزن فکر می‌کنند جالب باشد.
    جوانه‌ها به طور کلی در گروه سبزی‌جات قرار می‌گیرند اما ترکیبات بسیار بهتر و بیشتری نسبت به این گروه دارند و معمول‌ترین جوانه‌های موجود جوانه گندم، عدس و ماش هستند.
    در فرایند جوانه‌زنی این محصولات، تغییرات بسیار و در عین حال مفید بر روی دانه‌ها صورت می‌گیرد که موجب غنی‌تر شدن مواد مغذی موجود در آن می‌شود که حاوی ترکیباتی از قبیل ویتامین‌های B6 و B12 ، ویتامین C ، ویتامین E و نیز مواد معدنی هستند.
    ویتامین B12 معمولا در گیاهان دیده نمی‌شود اما به دلیل تغییرات در جوانه‌زدن این ویتامین در جوانه‌ها موجود است.
    ویتامین E موجود در جوانه‌ها نقش موثری در حفظ و سلامت پوست و پیشگیری یا کندی روند پیری سلول‌ها دارد. همچنین ویتامین C بسته به نوع جوانه متفاوت بوده اما نسبت به میزان آن در دانه افزایش می‌یابد.
    جوانه‌ها همچنین حاوی مواد معدنی مانند سلنیوم ‌هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار مهم و پیشگیری کننده از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌توانند در پیشگیری از سرطان‌ها نقش داشته باشند. همچنین منیزیم موجود در جوانه‌ها می‌تواند در کارکرد صحیح عضلات موثر باشد.
    در جوانه زدن میزان آنزیم‌های موجود افزایش می‌یابد که این امر موجب راحت‌تر شدن هضم جوانه‌ها می‌شود. این جوانه حاوی تمامی اسیدهای آمینه ضروری بوده که این نوع اسیدهای آمینه موجب رشد بهتر به خصوص در کودکان می‌شود .در عین حال اسیدهای چرب ضروری رینولنیک و رینولئیک در جوانه عدس وجود دارد که موجب رشد سلولهای مغزی می‌شود.در جوانه عدس میزان فیبر محلول قابل توجهی وجود دارد که منجر به کاهش کلسترول، کاهش فشارخون و یا قندخون می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.