متفکران کمتر چاق می‌شوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94740
    m.adibian
    مشارکت کننده

    دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد متفکر کمتر به اضافه وزن دچار می‌شوند و سطح قند خون آن‌ها پایین‌تر است.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پژوهشگران دانشگاه براون در رود آیلند، ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که به ارتباط معناداری میان اندیشه و سطح قند خون دست یافته‌اند.

    بر اساس یافته‌های این گروه از پژوهشگران، افرادی که هر روز ذهنشان درگیر مسائل فکری است، کمتر احتمال دارد به چاقی بیش از حد مبتلا شوند. همچنین بیشتر احتمال دارد که این افراد به امکان تغییر بسیاری از مسائل مهم زندگی باور داشته باشند احتمالاً این عامل نیز به وجود میزان مناسبی از سطح گلوکز سالم در خون آنان کمک می‌کند.

    به گزارش futurity.org پایگاهی اینترنی که پژوهش‌های برتر آکادمیک را بازتاب می‌دهد، فرضیه اساسی این پژوهشگران این است که افراد درگیر در فعالیت‌های مستلزم درجات بالای تفکر احتمالاً انگیزه بیشتری برای ورزش و مقاومت در برابر هوس رژیم‌های غذایی با چربی و قند بالا داشته باشند و بیشتر به رژیم‌های غذایی و ورزشی تجویز شده توسط پزشکان پایبند هستند.

    بر اساس نتایج این پژوهش که در American Journal of Health Behavior (مجله آمریکایی رفتار بهداشتی) منتشر شده، افراد درگیر در فعالیت‌های فکری سطح بالا حدود 20 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. البته تعداد کل افرادی که در مطالعه شرکت کرده‌اند کمتر از آن است که بتوان با قطعیت از یک ارتباط معنادار آماری و مستقیم صحبت کرد.

    گروه پژوهشی این دانشگاه از 399 داوطلب که در یک مطالعه روی خانواده‌های نیوانگلند شرکت کرده بودند، استفاده کرده و از افراد مورد مطالعه چند آزمون روان‌شناختی و فیزیولوژیک از جمله آزمایش قند خون گرفتند. در این مطالعه از مقیاس آگاهی و توجه MAAS استفاده شد که در آن پرسشنامه‌ای در 15 ماده برای ارزیابی تمرکز حواس و درجه بندی در یک مقیاس از 1 تا 7 به کار می‌رود.

    این پژوهشگران همچنین داده‌های دیگر دربردارنده ویژگی‌های جمعیتی و بهداشتی بالقوه از جمله شاخص توده بدن، سیگار کشیدن، آموزش و پرورش، افسردگی، فشار خون و احساس استرس را مورد کنترل قرار دادند و پس از توجه به عوامل مداخله‌گر از قبیل سن، جنس، نژاد یا قومیت، سابقه خانوادگی دیابت و وضعیت اجتماعی و اقتصادی دوران کودکی دریافتند که افراد با نمرات بالای MAAS (نمرات 6 یا 7) نسبت به افراد با نمرات پایین MAAS (زیر 4) به اندازه 35 درصد بیشتر احتمال دارد که سطح گلوکز کمتر از 100 میلی گرم در دسی‌لیتر داشته باشند.

    این پژوهش با پشتیبانی انجمن ملی بهداشت آمریکا صورت گرفت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.