مبتلایان به آسم، غذاهای چرب را با احتیاط مصرف کنند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79548
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    بر اساس بررسی‌های انجام‌شده درباره رژیم غذایی بیماران مبتلا به آسم، افرادی که غذاهای چرب می‌خورند در مقایسه با افرادی که غذاهای چرب را از برنامه غذایی روزانه‌شان حذف کرده‌اند، با مشکلات تنفسی بیشتری مواجه می‌شوند. این یافته‌ها به این معنی نیست که به خصوص خوردن همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌شده منجر به بیماری‌های تنفسی یا تشدید این بیماری‌ها می‌شود.
    مطالعاتی که درباره تأثیر مواد غذایی مختلف بر بدن انجام شده نشان می‌دهد، غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی چربی و نمک است موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود و می‌تواند به ایجاد تورم و التهاب قسمت‌های مختلف بدن و از جمله مجرای تنفسی و مسیرهای هوایی بینجامد. تورم مجرای تنفسی به نوبه خود موجب بروز مشکلات تنفسی خواهد شد.

    افزایش محبوبیت غذاهای فست‌فود که در گروه غذاهای پرکالری یا پرچرب قرار می‌گیرند، عامل اصلی شیوع چاقی در سطح دنیاست. این گروه از مواد غذایی همان مواد غذایی هستند که می‌توانند در ابتلا به بیماری‌های تنفسی تأثیرگذار باشند.

    بنابراین باید پذیرفت، آن دسته از غذاهایی که حاوی چربی و نمک زیادی هستند و به عنوان غذاهای کم‌ارزش از آن‌ها نام برده می‌شود، نه‌تنها موجب افزایش وزن می‌شوند و تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی افراد هستند، بلکه می‌توانند زمینه‌ای برای ابتلا به بیماری‌های تنفسی باشند. به همین دلیل بهتر است مصرف روزانه این غذاها تا حد امکان محدود شود.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.