ماکارونی و سیب‌زمینی غذای مناسب برای ورزشکاران

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91168
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    یک کارشناس ورزشی با اشاره به اینکه مصرف مواد دارای کربوهیدرات مانند ماکارونی و سیب‌زمینی بسیار برای ورزشکاران مفید است، گفت: به هیچ وجه ورزشکار نباید قبل از تمرینات مواد قندی مصرف کند زیرا باعث بی‌حالی می‌شود.

    حسین اوجاقی در گفت‌وگو فارس، با اشاره به توصیه‌هایی به ورزشکاران به خصوص در زمینه تغذیه آنان قبل از ورزش کردن اظهار داشت: بهتر است ورزشکاران قبل از شروع ورزش تا دو ساعت قبل از آغاز تمریناتشان موادی مانند مایعات محتوی املاح از جمله شربت آب لیمو و مقداری بسیار اندکی نمک مصرف کنند.

    وی افزود: ورزشکاران باید دقت کنند که قبل از آغاز تمرینات به هیچ وجه غذاهایی پر حجم مصرف نکنند و بهتر است از غذاهای سبک مانند خرما، کیک و کلوچه استفاده کنند.

    این قهرمان ووشو جهان با اشاره به اینکه مصرف مواد شیرین و قندی باعث ترشح انسولین در بدن می‌شود که این مسئله ممکن است قند خون افراد را پایین آورد، تصریح کرد: این مسئله باعث بی‌حالی، سردرد و سرگیجه در ورزشکار می‌شود.

    اوجاقی ادامه داد: مصرف آب در زمان تمرین نیز بسیار مهم است زیرا می‌تواند جبران آب بدن بر اثر عرق کردن را انجام دهد و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که افراد در حین ورزش غذا مصرف کنند.

    این دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی با بیان این که مهمترین غذای مصرفی ورزشکاران در برنامه‌های تغذیه‌ای باید مواد کربوهیدرات شامل ماکارونی و سیب‌زمینی باشد، خاطر نشان کرد: این مواد دارای انرژی است و می‌تواند انرژی ورزشکار را در حین ورزش جبران کند و در مراحل بعد مصرف پروتئین نیز بسیار اهمیت دارد البته این نوع تغذیه منوط به آن است که شخص ورزشکار در زمان وزن‌کشی نباشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.