ماهی بخورید دو سال بیشتر عمر کنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80276
    Shafiei
    مشارکت کننده

    بر اساس نتایج پژوهشی که محققان مدرسه‌ی سلامت عمومی هاروارد و دانشگاه واشنگتن انجام داده‌اند، افراد مسن 65 سال و بالاتری که میزان امگا 3 خونشان بیشتر است به طور متوسط حدود دو سال بیشتر از افرادی که میزان این ماده در خونشان کمتر است عمر می‌کنند.
    این اسیدهای چرب اشباع نشده ی پُلی در ماهی‌های چرب به میزان بیشتری وجود دارد. علاوه بر این‌ها گردو، روغن کلزا و دانه‌های کتان نیز حاوی این اسیدهای چرب می‌باشند. نتایج این پژوهش که در Annals of Internal Medicine به چاپ رسیده نشان می‌دهد مصرف ماهی خطر مرگ و میر به دلیل بیماری‌های مختلف در افراد مسن را به میزان 27 درصد و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان 35 درصد کاهش می‌دهد. این نخستین بار است که محققان ارتباطی بین مصرف ماهی و میزان مرگ و میر افراد به اثبات رسیده است. پیش از این نتایج پژوهش‌ها نشان داده بودند که مصرف ماهی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد اما تأثیر مصرف ماهی در کاهش مرگ و میر ناشی از دلایل دیگر روشن نشده بود. محققان به مدت 16 سال اطلاعات به دست آمده از 2700 آمریکایی 65 سال و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند. در واقع این محققان میزان امگا 3 های کل موجود در خون این افراد را اندازه گرفتند.
    محققان به این نتیجه رسیدند که هر چه میزان اسیدهای چرب خون این افراد بیشتر بوده است خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین سکته‌ی مغزی کمتر بوده است.
    باید بدانید که امگا 3 ها به تثبیت عملکرد سلول‌های قلبی کمک می‌کنند و همچنین در برقراری ارتباطات بین سلولی نقش دارند. به همین دلیل محققان توصیه می‌کنند که افراد مسن هر هفته دو مرتبه ماهی بخورند. در بین ماهی‌های سرشار از امگا 3 ها می‌توان به ماهی ماکرو، ساردین، ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی قزل آلا و غیره اشاره کرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.