ماست برای زندگی طولانی‌تر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80643
    s.samadi
    مشارکت کننده

    با کیفیت‌ترین ماستی که از فروشگاه خریداری میکنید، حاوی باکتری فعالی است که زمینه فواید سلامتی را فراهم میکند. ماستی که حاوی کشت باکتری مایه باشد، به طول عمر شما کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. مطا‌لعات تحقیقاتی نشان داده است که مصرف زیاد ماست بخصوص در افرادی مانند سالخوردگان که از ایمنی متوسطی برخوردارند، سیستم دفاعی را تقویت می‌کند و در نتیجه مقاومت بدن آنان در مقابله با بیماریها افزایش می‌یابد. یک مطالعه تحقیقاتی، به مدت 5 سال روی گروهی در حدود 162 نفر از سالخوردگان انجام شد. میزان مرگ در افرادی که 3 بار در هفته ماست و شیر مصرف میکردند 38% کمتر از میزان مرگ در افرادی بود که ماست و دیگر فراورده‌های لبنی را کمتر از یک بار در هفته میخوردند (مصرف مرکبات، 2 بار در هفته و مصرف کم گوشت نیز در کاهش میزان مرگ دخالت داشت).
    خوردن ماست میتواند به جلوگیری از عفونت واژن کمک کند. در یک مطالعه، زنانی که عفونت مکرر واژن همراه با بوی بد داشتند، به مدت 6 ماه روزانه به اندازه 8 مثقال ماست خوردند. محققان گزارش کردند که سه برابر کاهش عفونت در این زنان دیده شد. ماست، کلسترول (ال دی ال) که همان کلسترول بد است را کاهش و کلسترول (اچ دی ال )،کلسترول خوب، را بالا می‌برد. مصرف روزانه سه مثقال (صد گرم)ماست پروبیوتیک (ماست حاوی باکتری افزاینده سلامت)در بانوانی که رایگان در اختیار آنان قرار داده شد، به طور قابل توجهی میزان کلسترول را افزایش داد، در حالیکه باعث افزایش کلسترول اچ دی ال یا کلسترول خوب در آنان شد. در این مطالعه (سالنامه تغذیه و متابولیسم، فابین ای)1گروه 17نفره از زنان، روزانه 3مثقال یا 100گرم از ماست پروبیوتیک را مصرف کردند، در حالیکه به گروه دوم، که 16زن بودند، روزانه 3مثقال ماست معمولی به مدت 2هفته داده شد.سپس به این دوگروه، دو هفته دیگر هم 6مثقال یا 200گرم از همان ماستی که مصرف میکردند، داده شد. مطالعه با دوهفته دیگر که طی آن این دو گروه از زنان، هیچ نوع ماستی مصرف نمی‌کردند به پایان رسید. در زنانی که ماست پروبیوتیک مصرف میکردند، نه تنها به طور چشمگیری میزان کلسترول بد کاهش یافت، بلکه کلسترول خوب آنها نیز افزایش پیدا کرد. زنانی که ماست معمولی مصرف میکردند نیزکاهش کلسترول را تجربه کردند، اما کلسترول آنها افزایش نیافت.

    پیام :افزودن روزانه یک فنجان، ترجیحا ماست حاوی باکتری پروبیوتیک، روش آسان وخوشمزه تغذیه‌ای برای افزایش میزان کلسترول و سلامتی شما است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.