مادران باردار مراقب مصرف کندر باشید…

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78688
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

    #101231
    madjd
    مدیرکل

    آیا مطالعه ای در این زمینه وجود داره؟

    #101324
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    مصرف کندر در زنان باردار بر اساس طب سنتی و باورهای افراد قدیمی می باشد. من نتوانستم مطالعه ای در این زمینه که به ارزیابی بهره ی هوشی کودکان متولئ شده از مادرانی که کندر مصرف می کردند بپردازد اما مطالعه ای در مشهد به صورت گزارش کوتاه به چاپ رسیده است که 2/29% از مادران باردار، کندر را به منظور افزایش هوش کودکانشان به صورت روزانه مصرف می کردند. تقریبا 40% این مادران، سواد زیردیپلم داشتند و 60% دپلم به بالا. تنها در 5% از زنان مصرف کننده ی کندر، عوارضی مانند تهوع همراه با مصرف آن دیده شد.

    توجه به این نکته ضروری است که این مطالعه، یک مطالعه ی توصیفی و مقطعی بوده است و نیاز به انجام مطالعات ارآزمایی بالینی برای تأیید این نظریه وجود دارد.
    باید به گروهی از مادران در دوران بارداری کندر داده شده و به گروه دیگر ندهند و سپس با شرایط مشابه (آموزش و محیط یکسان) میزان بهره ی هوشی فرزندانشان را مورد ارزیابی قرار دهند.
    انجام چنین مطالعه ای بسیار مشکل است به این دلیل که یکی از عوامل مؤثر در بهره ی هوشی، محیط است. علاوه بر اینکه سایر فاکتورهای تغذیه ای و محیطی هم باید در این افراد mach شود که عملا کار بسیار مشکلی است.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علو تغذیه

    #101727
    kimia jahani
    مشارکت کننده

    مناسب ترین رژیمهای دوران بارداری ،شیردهی ،تغذیه و رشد قدی کودک ،تناسب اندام پس از زایمان….را به صورت انلاین دریافت نمایید.این برنامه های غذایی بر اساس نوع مزاج و ساختار بدنی شما تنظیم میشوند و نتایجی شگفت دارند.پس از دریافت رژیم میتوانید با این شماره از طریق وایبر ،واتس اپ و تلگرام با پشتیبان رژیم خود در ارتباط باشد.09190160069

    https://sibdiet.com/index.php?option=com_users&view=registration&ltemid=123&lang=fa&agent=19590

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.