ماءالشعیر؛ مفید و یا مضر؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67961
    jafari
    مشارکت کننده

    ماءالشعير از عصاره‌ مالت كه از جو خيسانده بدست مي‌آيد، گرفته شده و به علت خيسانده شدن جو، سبب رشد مخمرهايي در آن مي‌شود كه توانايي توليد برخي ويتامين‌هاي گروه B را دارند و همچنين ماءالشعير نيز حاوي ويتامين‌هاي گروه B است.
    در جريان توليد، مقداري قند نيز از نوع مالتوز كه حاوي دو مولكول گلوكز است توليد مي‌شود كه نهايتا مقدار آن قابل توجه نيست در واقع ماءالشعير داراي درصد بسيار زيادي آب، مقداري قند مالتوز و دسته‌اي از ويتامين‌هاي گروه B است.
    اگر فرايند توليد، طبيعي و مطلوب باشد ماءالشعير يك نوشيدني موثر است اما اگر فرايند توليد مطلوبي نداشته باشد، ممكن است حاوي الكل نيز باشد كه توليد كننده‌ها معمولا آنها را بدون الكل مي‌كنند.
    ‌از آنجايي كه مالتوز و ويتامين‌هاي B باعث جذب بهتر مواد غذايي مي‌شوند، مصرف زياد ماءالشعير در كنار مصرف مواد غذايي به جاي آب مي‌تواند به روند چاق شدن و جذب بهتر مواد غذايي كمك كند.
    اخيرا ماءالشعير طعم‌دار طرفداران زيادي يافته كه به اين نوع از ماءالشعيرها شكر و اسانس ميوه‌جات افزوده مي‌شود كه به عنوان ماده غيرتغذيه‌اي، بر انرژي فرد افزوده و زودتر دچار چاقي مي‌شوند.
    ايرادي كه به ماءالشعير مي‌توان گرفت وجود گاز در آن است كه مخصوصا به زنان توصيه مي‌شود از ماءالشعير‌هايي كه از گاز كمتري برخوردارند استفاده كنند. زيرا باعث اختلال در جذب كلسيم در بدن آنها مي‌شود.
    مصرف كم و مناسب ماءالشعير باعث بهبود و تسريع كاركرد كليه می شود و افرادي كه دچار سنگ كليه دارند نوع تلخ ماءالشعير توصيه مي‌شود كه البته بايد ميزان مصرف آن مناسب باشد؛ چرا كه مصرف بيش از حد آن نيز مي‌تواند نتيجه‌ معكوس به دنبال داشته باشد.
    خواص درمانی ماءالشعیر:
    1. سموم بدن را که بر اثر خوردن زیاد داروهای شیمیایی ایجاد می شود برطرف می کند.
    2. مسکن فشار خون است.
    3. حرارت باطنی را تسکین می دهد.
    4. حرارت کبد و عطش مفرط را رفع می کند.
    5. برای درمان سل مفید است.
    6. زخم روده را درمان می کند.
    7. سرفه های خشک و سردرد را برطرف می کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.