ليکوپن، آنتي‌آکسيدان محافظ قلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71141
    matin
    مشارکت کننده

    ليکوپن، آنتي‌آکسيدان محافظ قلب:
    به گفته محققان ليکوپن، آنتي‌اکسيدان و رنگدانه موجود در گوجه براي سلامت قلب مفيد است!
    طبق مقاله‌اي که در مجله Atherosclerosis منتشر شده است پژوهش‌هاي محققان دانشگاه Yonsei در کره جنوبي نشان داده است گوجه مي‌تواند ميزان اکسيداسيون، التهاب و تخريب DNA را کاهش داده و جلوي بيماري‌هاي قلبي‌عروقي را بگيرد.
    محققان 126 مرد با وزن نرمال که حدود 34 سال سن داشتند را انتخاب کردند و به مدت 8 هفته روزانه به برخي از آنها 6 تا 15 ميلي‌گرم در روز ليکوپن دادند. نتايج بررسي‌ها مشخص کرد در مرداني که مکمل ليکوپن مصرف کرده بودند ميزان التهاب و تخريب DNA کاهش يافته بود. گوجه فرنگي يکي از سبزي هايي است که مصرف آن به آقايان توصيه مي شود .
    تحقيقات بي‌شماري تاکنون نشان داده‌اند که مصرف بالاي ميوه و سبزيجات مي‌تواند از بروز بيماري‌هاي قلبي عروقي،برخي سرطان‌ها و… پيشگيري کند و دليل اصلي اين ويژگي‌ هم آنتي‌اکسيدان ‌هاي موجود در اين گروه‌هاي غذايي است.
    کاروتنوييدها و به ويژه ليکوپن اصلي‌ترين آنتي‌اکسيدان گوجه‌ فرنگي است و در كنار ترکيبات فنوليک موجود،خواص ضد سرطاني را به اين ماده غذايي داده است.گوجه غني از آب است، به طوري كه 100 گرم‌اش 8/93 گرم آب دارد و از آنجا که بسيار کم کالري است مصرف‌اش براي تناسب اندام توصيه مي‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.