لواش منبع جوش شیرین

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87630
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تحقیقات و بازرسی های انجام شده از نانوایی‌های تهران گفت: 60 درصد نانوایی‌ها از جوش شیرین استفاده می‌کنند.

    آرش رشیدیان در گفت وگو با فارس آخرین نتایج نمونه برداری از نان نانوایی‌های سطح تهران که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند را اعلام کرد.

    وی گفت: نتایج نمونه‌برداری‌ از نانوایی های شهری و روستایی حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان می‌دهد که از مجموعه 499 نانوایی که از آنها نمونه‌برداری شده 308 مورد آنها از جوش شیرین استفاده می کنند.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: 103 نانوایی روستایی در مدت 9 ماه بررسی شده که از این میان 58 مورد آنها از جوش شیرین در نانهایشان استفاده می کردند.

    وی تأکید کرد: موارد استفاده نانوایی‌های روستایی از جوش شیرین در نان سنگک صفر بوده است.

    رشیدیان نان لواش، بربری و رومال بربری را حاوی جوش شیرین دانست و گفت: در فصل پاییز تقریباً تمام نانوایی هایی که رومال بربری می‌پزند از جوش شیرین استفاده می‌کنند و این میزان در نان بربری یک سوم و در نانهای لواش 60 درصد بوده است.

    وی در مورد نانوایی‌های شهری گفت: از مجموع 396 نانوایی شهری مورد بررسی 250 مورد آنها در نانهای خود از جوش شیرین استفاده می‌کنند.
    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در فصل پاییز از 125 نانوایی 85 مورد آنها جوش شیرین استفاده می‌ کردند و 82 درصد نانهای لواش، 76.9 درصد نانهای تافتون، 48.7 درصد نانهای بربری و 85.7 درصد نانهای رومال بربری حاوی جوش شیرین بوده‌اند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.