لقمه‌های کوچک به کاهش وزن کمک می‌کنند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87266
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    محققان گفتند که اگر نمی‌توانید اشتهای خود را برای خوردن یک قطعه کامل شکلات مهار کنید، راه حل بسیار است.
    به گفته محققان، شما باید قطعه کامل شکلات را به قطعه‌های کوچک تبدیل کند زیرا تحقیقات جدید نشان می‌دهد این شیوه باعث می‌شود که افراد مقدار اندکی از آن را بخورند و احساس سیری کنند.
    محققان دانشگاه آریزونای آمریکا دریافتند: وقتی غذا به صورت لقمه‌های کوچک به افراد ارایه می‌شود آن‌ها مقدار کمتری می‌خورند.
    برپایه این گزارش، علت روی دادن این وضعیت همچنان ناشناخته است اما محققان معتقدند که این موضوع با توهم بصری در ارتباط است به گونه‌ای مغز و شکم را فریب می‌دهد و فرد گمان می‌کند که یک قطعه بزرگ شکلات تکه تکه شده بزرگتر از یک قطعه بزرگ شکلات است.
    محققان بیش از 300 دانشجو را هنگام خوردن یک کیک زیر نظر گرفته و به برخی از آنها یک کیک چهار تکه و به دیگران یک کیک کامل دادند.
    محققان بعد از گذشت 20 دقیقه وعده غذایی دیگری به دانشجویان داده و از آنها خواستند که هر اندازه دوست دارند از آن بخورند.این تحقیقات نشان داد: دانشجویانی که کیک چهار تکه را خورده بودند؛ کمتر از وعده غذایی داده شده به آنها خوردند.
    برپایه این گزارش، تفسیر دیگر برای این وضیعت این است که غذای لقمه شده به آرامی و کندی خورده می شود لذا به بدن اجازه می‌دهد که فرد قبل از خوردن بیش از اندازه غذا سیری را احساس کند.
    پریسا دامغانیان – کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.