كدامیك از زنان چاق بهتر لاغر می شوند؟

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70991
    matin
    مشارکت کننده

    در دانشگاه كپنهاگ ، به تعدادی از خانم های چاق ، رژیم كم چربی و پركربوهیدرات دادند. آزمایش نشان داد خانم هایی كه میزان دی هیدروتستوسترون در خونشان از همه بالاتر بود، بهتر از بقیه لاغر شدند و طی دو سال و نیم بعد هم، وزنشان بیشتر نشد.

    هورمون زنانه، استروژن نام دارد كه موجب افزایش ذخیره چربی در سینه ها ، ران ها و باسن می شود. هورمون مردانه كه تستوسترون نام دارد موجب سوختن چربی ها و تبدیل آنها به انرژی و از طرف دیگر موجب رشد عضلات می گردد.

    خانم ها ، كمی هورمون مردانه وجود دارد، ولی خانم های چاقی كه میزان هورمون مردانه در خونشان کم است، دارای چربی بیشتر و عضلات كمتری نسبت به بقیه خانم ها با هورمون مردانه ی زیاد، هستند .

    بطور طبیعی،خانم ها، اصولا” كمتر از مردان فعالیت و ورزش می كنند، از این رو انرژی كمتری هم مصرف می كنند. از طرفی خانم هایی كه هورمون مردانه ی بیشتری دارند، فعال تر بوده و انرژی بیشتری می سوزانند.

    اگر شما خانم چاقی هستید و تمایل به كاهش وزن دارید، بهتر است از پزشكتان بخواهید برایتان یك آزمایش خون برای تعیین میزان دی هیدرو تستوسترون بنویسد. اگر سطح این هورمون درخون شما پایین بود، برای كاهش وزن باید تلاش بیشتری بكنید و یك برنامه ورزشی را شروع كنید. به طور جدی مصرف مواد غذایی كم فیبر مثل گوشت ، مرغ ، لبنیات ، نان و برنج را كاهش دهید و این مواد را فقط در حد رفع نیاز جسمی تان مصرف كنید. از طرف دیگر مصرف میوه، سبزی، غلات سبوس دار و حبوبات را افزایش دهید.

    هم اكنون ! تجویز هورمون های مردانه به زنان ، برای محكم شدن اسكلت بدن و افزایش تمایلات جنسی انجام می شود، ولی در مورد تجویز هورمون مردانه برای كاهش وزن ، اطلاع درست و مستدلی در دست نیست.

    #97887
    lovelorn
    مشارکت کننده

    درود بر شما
    من خانمی26 ساله هستم و هورمونه مردانه ام 70 هست و 30-40 تا بیشتر از حد طبیعیش هست اما از کودکی با اینکه فعالیت بدنی زیادی داشتم ولیکن اضافه وزن داشتم و با اینکه فعالیت شدید ورزشی دارم اما دیر وزن کم میکنم و بدنم مقاومت نشان میده اصلا دکتر خودش گفت دلیل چاقی و اینکه دیر وزن کم میکنم همین درصد بالای هورمون مردانست .

    #97897
    matin
    مشارکت کننده

    سلام،شما اگر چه دچار افزایش هورمون مردانه هستید،ولی خوشبختانه طی فرمایشات خودتان در مسیر کاهش وزن قرار دارید اما با سرعت کم.نگران نباشید ،این مژده را به شما بدهم که با ادامه تمرینات ورزشی (و نه فعالیت بدنی!)تا سرحدی که منجر به تقویت بافتهای عضلانی بدنتان شود،اوضاعتان بهتر خواهد شد،چرا که با ورزشهای اصولی ،که تبدیل بافت چربی را به بافت ماهیچه ای بدنبال داشته باشد،منجر به تنظیم نسبی هورمون مردانه تان خواهد شد،که این امر مستلزم صبر و حوصله شماست در مسیر فعالیت ورزشی بطور مرتب و در طی دراز مدت. و این وضعیت فعلی شما بخصوص تا قبل از سن 28 سالگی،براحتی قابل اصلاح است.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.