فیبرها از ابتلا به سرطان پانکراس پیشگیری می‌کنند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72086
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    متأسفانه تعداد افرادی که مبتلا به سرطان پانکراس هستند در حال افزایش است. این سرطان یکی از مخرب‌ترین بیماری‌ها است که اغلب به سختی تشخیص داده می‌شود. سرطان پانکراس همان بیماری است که استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل را از پای درآورد.

    متأسفانه تمام عواملی که باعث ابتلا به این سرطان می‌شود شناخته نشده و محققان همچنان روی این بیماری در حال تحقیق هستند.

    نتایج پژوهش‌های جدید نشان داده است که فیبرهای غذایی خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد.

    در پژوهش نخست 652 داوطلب سالم و 326 فرد بیمار مورد آزمایش قرار گرفتند. محققان با بررسی و مقایسه‌ی تغذیه‌ی این دو گروه مشاهده کردند که جذب میزان بالای فیبرها خطر ابتلا به سرطان پانکراس را 60 درصد کاهش می‌دهد.

    محققان معتقدند این خاصیت مربوط به فیبرهای حلالی است که در میوه و سبزیجات وجود دارد. در واقع محققان معتقدند که فیبرهای موجود در غلات تأثیری در پیشگیری از این بیماری ندارند و فیبرهای موجود در میوه و سبزیجات باعث کاهش خطر این بیماری می‌شود.

    در پژوهش دوم محققان آمریکایی به مدت پنج سال، تغذیه‌ی بیش از 1000 نفر را تحت نظر قرار دادند. آن‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که برخی از فیبرها خطر ابتلا به این بیماری را 20 درصد کاهش می‌دهد. به عقیده‌ی آن‌ها سبزیجاتی که حاوی بیشترین میزان فیبرها هستند عبارتند از مرکبات، طالبی، توت فرنگی، تمشک، مورد صحرایی، انگور قرمز، گوجه فرنگی و تمام سبزیجات سبز رنگ.

    محققان معتقدند مصرف زیاد غلات تصفیه شده که حاوی میزان گلیسمی بالا هستند می‌توانند خطر این بیماری را افزایش دهند.

    منبع: lanutrition

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.