فوتبال بیشتر از سایر ورزش‌ها فشار خون را کاهش می‌دهد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80879
    Shafiei
    مشارکت کننده

    محققان دانشگاه کپنهاگن با بررسی افرادی که فشار خون داشتند دریافتند که فوتبال بازی کردن دو بار هفته‌ باعث کاهش فشار خون می‌شود.

    تحقیقاتی که بر روی تعدادی مرد غیر فعال و دارای فشار خون انجام شد، نشان داد که فقط سه ماه فوتبال بازی کردن، دو بار در هفته‌ باعث کاهش فشار خون، ضربان قلب و درصد چربی بدن این افراد می‌شود.

    فوتبال بازی کردن به صورت متعادل بر فاکتورهایی که خطر بیماری‌های قلبی – عروقی را افزایش می‌دهند، تاثیر می‌گذارد، برای مثال بیشینه اکسیژن دریافتی، کارایی قلب، قابلیت ارتجاعی سیستم‌ عروقی، فشار خون، کلسترول و چربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اثر فوتبال بر این فاکتورها بیشتر از تمرینات قدرتی و تقریبا مساوی با دویدن است.

    در این تحقیقات گروهی که فوتبال بازی می‌کردند با گروه‌های دیگر ورزشی مقایسه شدند.

    مدیر این تحقیقات پیتر کراستراپ از دانشگاه کپنهاگن می‌گوید: فوتبال ورزشی تلفیقی و شدیدتر از نرمش است و فواید زیادی برای سیستم‌ قلبی – عروقی دارد.طبق تحقیقات فوتبال را می‌توان به عنوان درمان فشار خون بالا تجویز کرد و می‌توان آن را پیشگیری برای بسیاری از بیماری‌های قلبی – عروقی دانست.
    هنگامی که کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و افراد مسن فوتبال بازی می‌کنند، ضربان قلب آنها بالا می‌رود و حرکات شدیدی مانند دوی سرعت، چرخش ، شوت و تکل انجام می‌دهند. در واقع با فوتبال می‌توان به راحتی تلفیقی از تمرینات هوازی و قدرتی را انجام داد.

    محققان معتقدند که نتایج این تحقیق برای میلیون‌ها نفر که از فشار خون رنج می‌برند، مفید است. عدم فعالیت فاکتوری است که بیش از همه باعث بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود. فوتبال می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد. از جمله این که بر روی عروق تاثیر مثبت می‌گذارد و از سفتی آنها جلوگیری می‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.