فواید جدید از عسل

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87004
    z.yari
    مشارکت کننده

    عسل یک ماده غذایی طبیعی، شیرین و پر خاصیت است که قندهای اصلی تشکیل دهنده آن فروکتوز و گلوکز بوده و حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و نیز عناصر کمیاب است که مواد غذایی کمتر از آن‌ها در بر دارد.
    طبق تحقیقات یک گروه محقق انگلیسی، در یک برنامه غذایی کاهش وزن می‌توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسرها که معمولاً در رژیم غذایی لاغری تجویز می‌شوند، استفاده کرد، به شرط اینکه به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آن‌ها استفاده شده باشد. علاوه بر این با جایگزین کردن عسل به جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزم‌هایی که در مغز، نیاز بدن به شیرینی را تحریک می‌کند، از کار می‌افتند.
    بیشتر چربی‌ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می‌شود، عسل باعث بکار گیری چربی‌های ذخیره شده می‌شود و با سوزاندن آن انرژی فعالیت روزانه را فراهم می‌کند و با کاهش وزن تدریجی، از چاقی پیشگیری می‌کند.
    مصرف یک نوشیدنی شیرین شده با عسل در شب هنگام موجب کاهش استرس شبانه فرد می‌شود و به فرد اجازه می‌دهد تا راحت‌تر بخوابد و در نتیجه بدن فرد فرصت پیدا می‌کند تا به بازیابی و سوخت و ساز بپردازد، نه اینکه فقط ذخیره کند. همین امر موجب سوزاندن چربی بدن می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.