فواید بسیار از فلفل قرمز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70137
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    فلفل قرمز یكی از گیاهان بسیار مفید درمانی است . فلفل قرمز را نباید با فلفل سیاه یا سركه و یا خردل كه هر یك به نوعی در ردیف چاشنی های تند هستند مقایسه نمود ، زیرا این موارد محرك هستند در صورتی كه فلفل قرمز آرامبخش و مسكن است . مثلا گرد فلفل قرمز را براحتی می توان روی زخمهای باز یا كهنه گذارد . ولی فلفل سیاه و خردل و سركه اگر روی زخم گذارده شود تحریك کننده بوده و خاصیت التیام زخم ندارند.

    1-پماد آن برای روماتیسم و التهاب ها به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار كمك كننده است .

    2-در مصرف خوراکی نیرو بخش و ضد اسپاسم می باشد .

    3-در مورد یبوست ، گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حركت دودی شکل روده ها را تحریك می كند . برای حصول این منظور هر روز به مقدار كم باید با غذا مصرف شود .

    4-طبق نظر دگتر زیمنت كه از كارشناسان معروف بیماری ذات الریه است ، فلفل قرمز برای انواع برونشیتهای مزمن و آمفیزما مفید است . دكتر زیمنت میگوید شاید در اثر ماده تند كاپسائی سین در فلفل قرمز كه دهان و زبان را می سوزاند ،این گیاه در ردیف داروهای موثر سینه ای و خلط آور قرار گرفته است. دكتر زیمنت فلفل قرمز را ، روبی توسین طبیعی می نامد . توجیه دكتر زیمنت این است .، همین كه فلفل قرمز خورده شود معده تحریك شده و خود به خود به سلولهای برونشها علامت میدهد كه مایعی ترشح كرده و موجب رقیق شدن و كاهش لزجی و چسبندگی اخلاط ریه و گلو گردند و در نتیجه اخلاط به راحتی خارج می شوند . تحقیقات علمی او نشان میدهد كه خوردن فلفل قرمز برای پیشگیری برونشیت مزمن مفید است و اگر شروع شده باشد نیز كمك می كند بیمار به راحتی با آن مدارا كند.
    تحقیقات علمی محققان سوئدی در مورد جانوران آزمایشگاهی نشان می دهد كه مصرف یك دوز از ماده كاپسائی سین موجب كاهش حساسیت ریه ها شده و قسمتی از آسیبهای وارده به سلولها برونشها و تراشه را كاهش داده و انقباضهای برونشی كه در اثر كشیدن سیگار ایجادشده رفع می نماید . با این توجیه فلفل قرمز ممكن است برای مبتلایان به آسم و سایر بیماران مبتلا به ناراحتی های مجاری تنفسی كمك نماید ( البته اگر آلرژی نداشته باشند و آسم آنها آسم الرژیك نباشد . ) دكتر زیمنت همچنین معتقد است كه فلفل قرمز موجب پاك كردن سینوسها می شود و در موارد سرماخوردگی های معمولی نیز مفید است. اگر مقدار ۲۰ – ۱۰ قطره سس فلفل قرمز تند را در یك لیوان آب ریخته و هر روز میل شود ویا ۳ بار در هفته غذای تند با فلفل قرمز تهیه شود ، سرماخوردگی و برونشیت را آرام می بخشد . فلفل قرمز یك ماده ضد عفونی كننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می شود .

    5-در موارد خونریزی های رحمی ، مخلوط با گل و برگ و پوست گیاه ( درخت موم ) برای قطع خونریزی بسیار موثر است.

    6- طبق تحقیقات توماس بركس مدیر گروه دارو شناسی در مركز تحقیقات علوم پزشكی تووسان وابسته به دانشگاه اریزونا ، یك تزریق از ماده كاپسائی سین انواعی از درد های مزمن خوك آزمایشگاهی را در مدت یك هفته كاملا تسكین داده است و اگر پماد كاپسائی سین روی پوست مالیده شود موجب كاهش دردهای مبهم می شود . دكتر بركس معتقد است دیری نخواهد پاییید كه ماده كاپسائی سین در ردیف دارو های مسكن درد بخصوص دردهای آرتروزی به بازار عرضه شود .
    در طب سنتی کهن جهان معمول بوده است كه از عصاره فلفل قرمز تند برای بی هوشی های موضعی در موارد دندان درد استفاده می كرده اند . در توصیه های پزشكی حكمای طب سنتی ایران آمده است كه برای تسكین درد در ناحیه ای از بدن ضماد فلفل قرمز مخلوط با آرد عدس تجویز می شده است.

    7- طبق نظر دكتر پل روزن كارشناس روان شناسی در دانشگاه پنسیلوانیا ، وقتی كه پس از خوردن فلفل قرمز از تندی آن در دهان احساس سوزش می كنید ، احساس با نتیجه خوبی همراه است زیرا احساس سوزش و تندی در زبان و گلو مغز را تحریك می كند كه ماده ای به نام اندورفین ترشح كند كه نوعی مورفین طبیعی است و باعث از بین بردن احساس درد و ایجاد كمی فرح و نشاط می شود.
    در عین حال دكتر روزن كه خواص فلفل قرمز تند را در مكزیك و در امریكا در قشر وسیعی مطالعه كرده است ، اضافه می نماید اشخاصی كه به طور مستمر فلفل قرمز مصرف می كنند تاثیر آن برای ایجاد نشاط و لذت بتدریج كاهش می یابد و برای وصول مسرت و نشاط كافی باید مقدار بیشتری بخورند تا آن حالت به آنان دست دهد .
    به عبارت بهتر این قبیل اشخاص به نوعی اعتیاد رسیده اند و ایجاد حظ و نشاط دائمی برای آنها غیر قابل درك می باشد.

    نكته مهم : خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی كه دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص در مصارف خوراکی تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی كه آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با كارشناسان تغذیه و پزشكان باشد .

    توصیه برای رفع تندی فلفل قرمز تند : در هندوستان مرسوم است كمی ماست می خورند بلافاصله التهاب زبان و معده آرام می شود. در تایلند دانشمندان معتقدند كه ماده فعال تندی فلفل قرمز در چربی حل می شود لذا برای رفع تندی قدری شیر پرچربی یا بستنی چرب می خورند . معمولا شیر تاثیرش سریعتر و بهتر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.