فست فودها؛ قدرت کنترل احساسات را از ما می گیرند!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89889
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    جای تعجب ندارد اگر بگوییم برگرها، ساندویچ ها و فست فودها به محبوب ترین غذای روزگار بدل شده اند. خوراکی های خوش طعم با بویی هوس انگیز که مقاومت در برابر آنها کار ساده ای نیست و با سبک زندگی پُر سرعت و پُر شتاب متناسب است. اما این خوراکی های در ظاهر لذیذ و خوش آب و رنگ نه تنها جسم بلکه شرایط روحی ما را به شدت می تواند به هم بریزد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، شاید افزایش وزن، بالا رفتن چربی خون و افزایش احتمال سکته های قلبی اولین تبعات مصرف بیش از اندازه فست فودها باشد. اما این خوراکی های عوارض پنهان دیگری هم دارد که کمتر به چشم می آید، مشکلاتی که اغلب ما سر منشأ آن را در جای دیگری دنبال می کنیم. به عنوان مثال: ممکن است شما احساس کنید خودتان و اطرافیانتان از نظر روحی حال چندان خوشی ندارید، یک لحظه خوب هستید و لحظه ای دیگر بی حوصله هستید، دائماً احساس خمودگی می کنید و دوست داریت تنها باشید. چنین اوضاعی اغلب ما را به سمت مشاوران و روان شناسان می کشاند، غافل از اینکه عامل اصلی در سبک زندگی و سبد غذایی خود را مخفی کرده است.

    در واقع، زمانی که سبد غذایی ما پُر شده از فست فودهایی که مقادیر قابل توجهی چربی های ترنس دارند عدم ثبات حالات روحی و خُلقی امری طبیعی است. این چربی ها علاوه بر اینکه التهاب های بدنی را افزایش می دهند، کنترل بر احساسات را به شدت سخت می کنند. به بیان بهتر، این فست فودهای هوس انگیز از ما انسان هایی چاق و افسرده می سازند، انسان هایی که به تدریج قدرت کنترل بر رفتارها و احساسات خود را از دست می دهند به افرادی گاه غیر قابل تحمل بدل می شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.