فروکتوز : عامل چاقی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67823
    nikbakht
    مشارکت کننده

    قند فروکتوز می تواند سرعت تکثیر سلول‌های چربی در کودکان را افزایش دهد

    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از هلث‌دی نیوز ، فروکتوز که از جمله در شربت ذرت وجود دارد، به طور گسترده‌ای در محصولات غذایی از جمله نوشابه‌های گازدار، آب‌نبات‌ها و بسیاری از غذاهای کارخانه‌ای به کار می‌رود.
    پژوهش جدید نشان می‌دهد که قند فروکتوز که به طور فراگیر در فراورده‌های غذایی به کار می‌رود، ممکن است باعث آن شود که سلول‌های چربی در کودکان با سرعت بیشتری تکثیر کنند و به این ترتیب می‌تواند نقش مهمی در چاقی کودکان و بزرگسالان داشته باشد.
    البته پژوهشگران می‌گویند از آنجا که این تحقیقات جدید در لوله آزمایش انجام گرفته است، در مورد نتیجه‌گیری بر مبنای آنها باید احتیاط به خرج داد.
    پژوهشگران در این بررسی سلول‌های پیش‌ساز سلول‌های چربی را از ۳۲ کودک با وزن طبیعی و در سنین قبل از بلوغ گرفتند. این سلول‌ها هم از چربی زیرپوستی و هم از چربی احشایی یا عمقی گرفته شده بود. هنگامی که این سلول‌‌ها در معرض قند فروکتوز قرار می‌گرفتند، نسبت زمانی که در معرض گلوگز (واحد ساختمانی قند سوکروز) بودند، با سرعت بیشتری تقسیم و تکثیر می‌شدند. دانشمندان می‌گویند برای اثبات این یافته‌‌ها باید این بررسی در داخل بدن انسان هم انجام شود.

    منبع: سایت پزشکان بدون مرز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.