غذاهایی که نباید طی عارضه دیابت بارداری مصرف کنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75659
    amini
    مشارکت کننده

    کربوهیدرات‌ها
    منظور از کربوهیدرات‌های خالص آن دسته‌ای هستند که از مواد اولیه تصفیه و خالص‌سازی شده تهیه می‌شوند. برای مثال کراکرها، پاستاها، نان‌ها و حتی برنجی که از گندم و آرد سفید و بدون سبوس تهیه می‌شوند، برای شما مناسب نیستند؛ زیرا میزان گلیکمیک بالایی دارند و به‌شدت بر قند خون تأثیر می‌گذارند. تحقیقات منتشر شده از سوی سازمان مدیریت خطرات سلامتی وی‌آراچ‌ام در سال 2009 نشان می‌دهد زنانی که در وعده‌های غذایی به مقدار زیاد مواد حاوی گلیکمیک بالا مصرف می‌کنند، قند خون بالاتری در دوران بارداری خواهند داشت. اگر نمی‌توانید و نمی‌خواهید مصرف کربوهیدرات‌های خالص را قطع یا محدود کنید؛ بهتر است آنها را با مواد غذایی حاوی گلیکمیک پایین مانند ماست کم‌چرب یا سینه بدون پوست بوقلمون مصرف کنید.

    غذاهای قندی
    اگر مبتلا به دیابت بارداری هستید، باید مصرف غذاهای قندی را به علت آن که می‌توانند سطح قندخون‌تان را از حد تعادل خارج کنند، کاهش دهید.
    کلینیک کلیولند توصیه کرده مصرف نوشابه‌ها، شکلات، آب‌نبات، شکلات، غلات قندی، شیرینی‌جات، کیک‌ها، پای‌ها و بستنی را محدود کنید. به جای آنها بهتر است از انواع غذاهای حاوی فیبر مانند میوه‌های تازه استفاده کنید که قند مناسب‌تری دارند و میل به مصرف شیرینی را هم در شما ارضا می‌کنند.

    غذاهای چرب
    رژیم‌های غذایی حاوی چربی بالا می‌توانند عوارض قند بارداری را تشدید کنند. شما باید میزان چربی روزانه دریافتی‌تان را از غذاهای مختلف به حدی برسانید که بیش از 30 درصد از کل کالری مصرفی روزانه‌تان از طریق آنها تأمین نشود. بر اساس توصیه‌های کلینیک پزشکی دانشگاه آیووا، چربی‌های اشباع که مثلاً در گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده یا لبنیات پرچرب وجود دارند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند و عامل تشدید عوارض قند بارداری هم هستند. بنابراین بهتر است به جای آنها از انواع روغن‌های سالم‌تر مانند روغن‌زیتون، کانولا، مغزها، بذر کتان و ماهی‌های چرب استفاده کنید.

    کلینیک رژیم درمانی نوین_دکتر فرشچی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.