غذاهایی که باید طی عارضه دیابت بارداری مصرف کنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75658
    amini
    مشارکت کننده

    پروتئین‌ها
    مصرف پروتئین به‌ رشد و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند. برعکس کربوهیدرات‌های ساده، غذاهای سرشار از پروتئین مانع افزایش سریع قند خون می‌شوند. باید پروتئین‌های سالم را در وعده‌های اصلی غذایی و اسنک‌هایتان به طور منظم و از منابع کم‌چرب بگنجانید. در میان منابع گوشتی می‌توان به گوشت بدون پوست سینه مرغ و بوقلمون اشاره کرد. ماهی، بنشن‌ها، سفیده تخم‌مرغ، لبنیات کم‌چرب و انواع گوشت هم از دیگر منابع سرشار از پروتئین‌های سالم هستند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند که مصرف چربی روزانه‌تان را کم کنید تا بیش از 30 درصد از کل کالری مصرفی روزانه‌تان را شامل نشود. برای جلوگیری از مصرف چربی بیشتر، سراغ روش‌های آشپزی سالم‌تر بروید. گریل کردن مواد غذایی در مقداری روغن‌زیتون یا روغن کانولا و حتی پختن آنها بهتر از سرخ کردن‌شان است.

    غلات کامل
    غلات کامل و سبوس‌دار حاوی ریزمغذی‌های مهمی هستند که فولات و سایر ویتامین‌های گروه B، آهن، روی و منیزیوم را به بدن می‌رسانند. این مواد همچنین سرشار از فیبر هستند و مقدار گلیکمیک اندکی دارند؛ به این معنا که تأثیر ملایمی بر میزان قند خون می‌گذارند. از آنجا که مبتلایان به دیابت بارداری در مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات محدودیت دارند، احتمالاً از سوی پزشک معالج‌تان به مصرف نان‌ها و سایر محصولات سالم تهیه‌شده از غلات کامل و سبوس‌دار تشویق شده‌اید. انجمن تحقیقات و اطلاع‌رسانی دیابت کلوینگ هاوس می‌گوید مصرف مداوم انواع محصولات تهیه‌شده از غلات کامل برای همه از جمله مادران مبتلا به دیابت بارداری مفید است.

    میوه‌ها و سبزیجات
    جدا از این که میوه‌ها و سبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی همه افراد هستند، نقش مهمی در رژیم غذایی زنان مبتلا به دیابت بارداری ایفا می‌کنند. این مواد غذایی حاوی مقدار زیادی از ریزمغذی‌های لازم و ارزشمند مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که توانایی مبارزه با بیماری‌ها را به جنین می‌دهند. میوه‌ها و سبزیجات به شکل طبیعی بر سطح قند خون تأثیر می‌گذارند و مقدار قابل توجهی از فیبر روزانه مورد نیاز بدن را هم تأمین می‌کنند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند برای گرفتن نتیجه بهتر، انواع مختلفی از میوه و سبزیجات تازه را مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد غذایی هم شما را سیر نگه می‌دارد و هم در کاهش وزن نقش دارد که خود عاملی برای کنترل قند خون است.

    کلینک رژیم درمانی نوین_دکتر فرشچی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.