غذا؛ داروي معجزه‌گر در بیماری تبخال

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80053
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    آيا از تبخال‌هاي چهره (روي لب، گونه يا چانه)، مخاط دهان، زونا (التهاب دردناك اعصاب حسي) و يا بالاخره از عفونت‌هاي متاثر از ازدياد گويچه‌هاي سفيد يك هسته‌اي در خون كه به ان بيماري آشتين – بار مي‌گويند رنج مي‌بريد؟
    اگر در چنين شرايطي قرار گرفته‌ايد بد نيست بدانيد فقط در امريكا 30 ميليون نفر از اين بيماري در عذاب هستند و مهمتر اين كه بدانيم با خوردن چه نوع غذاهايي ممكن است از پيشرفت آن كاسته و تبخال را تحت كنترل در آوريم.
    بنابر پيشنهاد ريچارد گريفيت، استاد اسبق دانشكده اينديانا و متخصص بيماري‌هاي عفوني با توجه به اين كه در بدن 90 درصد از ما ويروس تبخال به صورت غير فعال ساكن مي‌باشد لازم است بدانيم كه چه بخوريم تا از فعال شدن آنها جلوگيري شود و به صورت نشانه‌هاي تبخال تظاهر ننمايند.
    كنترل تبخال
    در تحقيقات دهه 1950 روشن شده است كه دو نوع اسيدآمينه مي توانند به صورت متضاد بر روي ويروس تبخال فعاليت نمايند. اسيد آمينه “آرژنين” (كه از منابع غني آن مي‌توان به شكلات، مغزها و ژلاتين اشاره نمود)، باعث رشد و فعال شدن ويروس شناخته شده، اين در حالي است كه اسيد آمينه “ليزين” بر عكس عمل كرده و باعث خنثي شدن فعاليت ويروس مي‌گردد. بنابر نظر دكتر گريفيت، بايستي همواره بين اين دو اسيد آمينه موازنه بر قرار گردد، زيرا افزايش دريافت آرژنين، به سادگي مي‌تواند سبب بروز بيماري تبخال شود. در واقع حفظ “موازنه قدرت” در اين جريان بايد مورد توجه باشد. منابع مهم و غني اسيد آمينه ليزين عبارتند از: شير، گوشت، (شامل گوشت گاو و گوسفند) و دانه سويا. از آنجايي كه معمولا به خوراك دام ليزين افزوده مي‌شود، بنابراين گوشت داراي مقاديري “ليزين” خواهد بود. دكتر گريفيت در پايان بر اين باور است كه بيماران تبخال را كساني تشكيل مي‌دهند كه اكثرا به نوشيدن شير تمايلي نشان نمي‌دهند و حتي نوزادان وقتي از شير گرفته شوند ممكن است در معرض تهديد اين بيماري باشند.
    غذاهاي زمينه‌ساز تبخال (كه بايد از مصرف آنها پرهيز نمود):
    1- بادام
    2- فندق
    3- گردو
    3- بادام زميني
    4- شكلات
    5- ژلاتين
    مصرف مواد غذايي زير را كاهش دهيد (اگر عادت به خوردن زياد آنها داريد):
    1- نارگيل
    2- ذرت
    3- جو
    4- گندم (شامل سبوس، جوانه، خمير)
    5- كلم دلمه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.