عوارض گیاهخواری طولانی مدت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91435
    naderinejad
    مشارکت کننده

    یک متخصص تغذیه، التهاب روده، پوکی استخوان و کم خونی را بخشی از عوارض رژیم گیاه‌خواری در طولانی مدت عنوان کرد
    یحیی پاسدار با بیان اینکه انسان موجودی همه چیزخوار است، گفت: دستگاه گوارش انسان طوری آفریده شده که قادر است از تمام مواد خوراکی اطراف خود استفاده کند.
    دستگاه گوارش متناسب با نیازهای بدن انسان طراحی شده تا بتواند هر آنچه که بدن به آن نیاز دارد را تامین کند و در همین راستا به هیچ عنوان نمی‌توان انسان را موجودی گیاهخوار صرف دانست، زیرا نیازهای بدن و نوع طراحی سیستم گوارش بدن طوری است که گیاه‌خواری صرف برای آن جوابگو نیست و باید در کنار منابع گیاهی از منابع حیوانی نیز استفاده شود.
    تحقیقات علمی نیز رژیم گیاهخواری صرف را تایید نمی‌کند و این نوع رژیم تنها برای دوره‌ای کوتاه آن هم برای افرادی که کلسترول بالا، مشکلات کبدی یا مشکلات قلبی و عروقی دارند، توصیه می‌شود.
    این متخصص تغذیه، التهاب روده، مشکلات گوارشی، کم خونی و کمبود آهن و ویتامین B12 که تنها منبع حیوانی دارد را از جمله عوارض رژیم گیاه‌خواری در طولانی مدت عنوان کرد.

    متاسفانه افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند علاوه بر گوشت و فرآورده‌های گوشتی، از لبنیات و محصولات دامی دیگر استفاده نمی‌کنند و همین امر این افراد را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان و مشکلات اسکلتی – عضلانی و عدم رشد مناسب بدن قرار می‌دهد.

    وی در همین راستا توصیه کرد، افراد به طور جد از گرفتن این رژیم خودداری کنند و چنانچه قصد دارند برای مدت کوتاهی از این رژیم جهت بهبود برخی بیماری‌ها مانند مشکلات قلبی و کبدی و کلسترول بالای خون استفاده کنند، حتما با پزشک خود مشورت کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.