علت قاروقور معده چیست؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92194
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه سر و صدای شکم جزء عوارض شایع و آزاردهنده است، گفت: این عارضه خطرناک نیست اما به جهت اینکه افراد مبتلا به این عارضه اغلب در ارتباطات اجتماعی ممکن است دچار مشکلاتی شوند درمان آن اهمیت دارد.

    وی با بیان اینکه دو عامل افزایش گازهای شکمی و افزایش میکروب در دستگاه گوارش سبب بروز این عارضه آزاردهنده هستند، افزود: بلع بیش از حد هوا در اثر عواملی همچون استرس، صحبت کردن و یا راه رفتن به هنگام غذاخوردن، جویدن آدامس، سیگار کشیدن باعث افزایش گازهای شکمی در افراد می‌شود.

    دکتر شهرام آگاه ادامه داد: معمولا در دستگاه گوارش هر فردی به طور عادی میکروب‌های بی ضرر و هم زیست با بدن وجود دارند که در تولید ویتامین‌ها و تاثیر بر مواد دفعی نقش دارند اما با افزایش بیش از حد این میکروب‌ها عوارضی مثل نفخ شکم و قار و قور ایجاد می‌شود.

    این پزشک در تشریح عوامل تغذیه‌ای در بروز این عارضه افزود: به طور عادی برای همه انسان ها هضم حبوبات نسبتا سخت است و در افرادی که زمینه این عارضه را دارند در واقع امکان هضم برخی قند‌ها را ندارند مانند قند موجود در شیر که به هنگام مصرف شیر دچار این چنین مشکلاتی می‌شوند.

    دکتر آگاه با بیان اینکه افراد در هر سنی امکان ابتلا به این بیماری را دارند، گفت: برخی بیماری‌ها مانند دیابت نیز می‌توانند باعث بروز عارضه شوند که با درمان این بیماری مشکل قر و قور شکم نیز رفع می‌شود.

    این پزشک در بیان راه کارهای رفع این عارضه خاطرنشان کرد: با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات در صورت نیاز و توجه به شرح حال بیمار عارضه قار و قور معده درمان پذیر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.