عفونت ادراری در کودکان با بی اشتهایی و کاهش وزن آنها ارتباط دارد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87560
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    همشهری آنلاین: درحال حاضرعفونت ادراری یکی ازشایع‌ترین بیماری‌های کودکان است و بی اشتهایی وکاهش وزن در کودکان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری است
    به گزارش ایرنا، دکتر جواد نصیری، فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان گفت: مادران باید توجه کنند که در صورت هر نوع بی‌اشتهایی، استفراغ و تب و بی حالی در کودک به پزشک مراجعه کنند. تب بیش از سه روز در کودکان به ویژه دختران می‌تواند با عفونت ادراری در ارتباط باشد.
    وی در مورد بیماری ریفلاکس ادراری در کودکان خاطر نشان کرد: این بیماری یکی از بیماری‌های شایع در میان کودکان است.
    ریفلاکس ادراری با عفونت‌های ادراری تشخیص داده می‌شود و در صورت تشخیص به موقع، این بیماری درمان پذیر و کنترل می‌شود.
    وی افزود : عدم تشخیص عفونت ادراری در موارد حاد منجر به عفونت کلیه‌ها می‌شود بنابراین در صورت تشخیص به موقع می‌توان از عوارض کلیوی پیشگیری کرد.
    به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، فتق کشاله ران و اختلالات مجرای ادراری از دیگر بیماری‌های شایع در میان کودکان است. در حال حاضر به طور متوسط از هر ۵ هزار نوزاد تازه متولد شده یک نفر با معقد بسته به دنیا می‌آید.
    وی خاطرنشان کرد: آتروفی صفرآوری و مری نیز از دیگر بیماری‌های مادرزادی است. از هر ۱۰ هزار نفر نوزاد تازه متولد شده در یک نفر مجرای مری تشکیل نشده است که این بیماری اگر پس از تولد تشخیص داده نشود شیر و بزاق وارد دستگاه تنفسی می‌شود و احتمال خطر مرگ برای نوزاد وجود دارد.
    پریسا دامغانیان – کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.