صـبـحـانـه فـرانـسـوي الاصـل

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78045
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    صبحانه خوردن يا نخوردن بچه‌ها، يکي از نگراني‌هاي والدين است در حالي که به راحتي مي‌توان با کمي تنوع ايجاد کردن يا مشارکت دادن بچه‌ها در تهيه غذا، آنها را به خوردن علاقه‌مند کرد. نکته اينجاست که نبايد هر روز يک کار تکراري را انجام داد و صبحانه درست کردن را سرسري گرفت زيرا بچه‌ها متوجه اين قضيه خواهند شد. يکي از راه‌هاي ايجاد تنوع، تهيه پودينگ برنج است که به دليل سفيده تخم‌مرغي که دارد، مي‌توان به آن نام «سوفله» را هم داد و ريشه اين غذا را فرانسوي‌ دانست. براي هرچه خوش‌طعم‌تر کردن اين غذا، بهتر است به اين نكته‌ها توجه كنيد:
    1.براي اينکه اين غذا شکل خميري پيدا نکند، بهتر است سفيده‌هاي تخم‌مرغ را خوب هم بزنيد و به آرامي آن را در لابه‌لاي مايه پودينگ اضافه کنيد تا سوفله پف و بافت سبک‌تري پيدا كند. در غير اين صورت، بافت آن خميري و سنگين خواهد شد و بچه‌ها چندان به خوردنش علاقه‌اي نشان نمي‌دهند.
    2.بايد حرارت براي پخت شير و برنج ملايم نگه داشته شود داشته و مخلوط آنها را مدام هم زد تا ته نگيرند زيرا هر نوع طعم سوختگي، تمام زحماتتان را از بين مي‌برد و بچه‌ها از خوردن پودينگ‌ سر باز خواهند زد.
    3.لزومي ندارد حتما برنج را از قبل آبکش و بعد آن را به شير اضافه کنيد، بلکه مي‌توانيد مستقيم برنج را در شير بريزيد و آنقدر حرارت بدهيد که تقريبا بافت خود را از دست بدهد. اگر مايه پودينگ بيش از حد غليظ شد، بهتر است به آن کمي شير اضافه کنيد تا هم شکل خميري پيدا نكند و هم بر اثر حرارت دادن نسوزد.
    4.براي آنکه طعم تازگي خامه هنگام خوردن اين غذا احساس شود، بهتر است آن را در مراحل پاياني به مايه پودينگ اضافه کنيد و چون اين غذا مملو از انرژي است، توصيه مي‌شود که آن را هفته‌اي 1 تا 2 بار براي فرزندتان بپزيد.
    5.بهترين ادويه‌اي که مي‌توانيد به اين غذا اضافه کنيد، وانيل و دارچين و هل است که در اين صورت طعم منحصر به فردي پيدا خواهد كرد و بچه‌ها راحت‌تر آن را خواهند پذيرفت.
    6.رنده‌کردن يک موز يا ريختن حلقه‌هاي موز در پودينگ مي‌تواند طعم شير را از ميان ببرد بنابراين بچه‌هايي که از طعم شير خوششان نمي‌آيد، مي‌توانند به راحتي اين غذا را بخورند.
    7.نوشيدني مناسبي که همراه اين غذا توصيه مي‌شود، يک فنجان چاي کم‌رنگ يا يک ليوان شيرکاکائو است البته بزرگ‌تر‌ها هم مي‌توانند اين غذا را بخورند که در اين صورت يک فنجان قهوه يا چاي براي خوردن اين غذا توصيه مي‌شود.
    8.اين غذا به دليل داشتن تخم‌مرغ، چندان براي نگهداري در روزهاي بعد مناسب نيست به اين دليل يا آن را داغ يا سرد بعد از پخت ميل کنيد و به اندازه مصرف، بپزيد تا چيزي براي روزهاي بعد باقي نماند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.