صبحانه غنی از پروتئین به مقابله با دیابت کمک می کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94888
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    به گفته محققان، صبحانه حاوی پروتئین بالا به کاهش روند صعودی گلوکز در طول روز در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان عنوان می کنند خوردن صبحانه حاوی پروتئین بالا، ناهار با حجم متوسط و شام سبک یک شیوه اثبات شده برای کاهش وزن، احساس سیری و کاهش روند صعودی گلوکز در طول روز در افراد چاق و مبتلا به دیابت نوع ۲ است.

    البته محققان اذعان می کنند که فایده وجود پروتئین بالا در وعده صبحانه به منبع و کیفیت پروتئین بستگی دارد. آب پنیر یا پودر آب ماست، که محصول جانبی شیر در طول روند تولید پنیر است، نه تنها موجب افزایش میزان سیری می شود بلکه روند افزایش گلوکز را نیز کاهش می دهد. بعد از این ماده غذایی سایر منابع پروتئین مناسب برای صبحانه شامل تخم مرغ، سویا و ماهی تن هستند.

    در این تحقیق به ۴۸ شرکت کننده دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به دیابت نوع ۲ با میانگین سنی ۵۹ سال در هر تیم به طور تصادفی یکی از سه نوع رژیم غذایی حاوی مقدار مشابه کالری داده شد.

    بعد از گذشت ۱۲ هفته، گروه مصرف کننده آب پنیر ۷.۶ کیلوگرم وزن کم کردند که بالاترین میزان کاهش وزن بود. بعد از آن گروه دریافت کننده سایر پروتئین ها ۶.۱ کیلوگرم و سپس گروه مصرف کننده کروهیدرات ها ۳.۱ کیلوگرم وزن کم کردند.

    به گفته محققان، نوشیدنی آب پنیر مزایای زیادی در کاهش وزن، کاهش میزان گرسنگی، افزایش گلوکز دارد و رژیم غذایی حاوی این پروتئین مانع عملکرد هورمون گرسنگی موسوم به «گرلین» می شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.