صبحانه اي شبيه شيربرنج

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78044
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    رعايت تنوع در رژيم غذايي كودكان اهميت زيادي دارد زيرا هر يك از گروه‌ها (و حتي مواد غذايي مختلف در يك گروه)، ارزش تغذيه‌اي متفاوتي دارند و توصيه مي‌شود كه در برنامه غذايي هفتگي، تنوع به عنوان يكي از ويژگي‌هاي بارز، رعايت شود…
    البته براي ايجاد تنوع، بايد با مخلوط كردن مواد غذايي گوناگون، غذاهايي جديد و البته با ظاهر و طعمي قابل قبول براي بچه‌ها تهيه كرد. در اين ميان، كمي خلاقيت براي افزايش گزينه‌هاي مختلف براي وعده صبحانه و
    ميان وعده‌ها مي‌تواند به بهبود وضعيت تغذيه‌اي بچه‌ها كمك كند. در اين قسمت پودينگي به نام پودينگ برنج كه شباهت زيادي به شيربرنج خودمان دارد، انتخاب كرده‌ايم كه با آن آشنا خواهيد شد.
    مقدار کالري
    مجموع مواد غذايي پودينگ برنج،950كيلوكالري انرژي دارد و با تقسيم آن ميان 4 نفر، مقدار انرژي دريافتي براي هر كودك، 240 كيلوكالري خواهد بود. البته هر قدر خامه يا شكر بيشتري به اين غذا اضافه شود، مقدار كالري دريافتي به ازاي هر قاشق غذاخوري حداقل 40 كيلوكالري ديگر افزايش پيدا خواهد كرد. فراموش نكنيد زياده‌روي در خوردن اين غذا به راحتي مي‌تواند باعث اضافه وزن و چاقي شود پس به اين بهانه كه كودكتان پودينگ را دوست دارد، اجازه ندهيد به ميزان دلخواه و بيش‌ازحد از اين غذا بخورد.
    همراه پودينگ
    مي‌توانيد براي هر چه مغذي‌ترشدن پودينگ، به جاي شكر در آن عسل يا پوره خرما بريزيد. افزودن مغز‌هايي مانند پسته، فندق، بادام يا حتي گردوي خردشده هم مي‌تواند به هر چه مغذي‌تر شدن اين غذا كمك كند. فراموش نكنيد كه اين گروه مواد غذايي، منبع مناسب املاحي مانند آهن، روي و سلنيوم هستند كه به تقويت سيستم دفاعي بدن كمك مي‌كنند. به اين ترتيب خوردن پودينگ برنج در وعده صبحانه، هم مقدار قابل ملاحظه‌اي از انرژي روزانه را تامين مي‌كند و هم موادمغذي بسياري به بدن خواهد رساند.

    مـواد لازم (براي4 کودک)
    برنج آبكش‌شده
    1 ليوان
    شير
    2 ليوان
    خامه
    4
    قاشق غذاخوري
    شكر
    4
    قاشق غذاخوري
    سفيده تخم‌مرغ
    2عدد
    وانيل
    1
    قاشق چايخوري

    دارچين
    نوك قاشق چايخوري

    طـرز تـهـيـه
    قبل از هر كاري فر را روشن كنيد و دماي آن را به 160 درجه سانتي‌گراد برسانيد و اجازه دهيد تا كاملا گرم شود. در قابلمه‌اي برنج (شسته و آبكش‌شده)، شير، خامه، شكر، دارچين و وانيل را با هم مخلوط كنيد و روي حرارت قرار دهيد و اجازه دهيد 10 دقيقه حرارت ببينند، سپس آن را از روي حرارت برداريد و بگذاريد سرد و مزه مواد مخلوط و در هم آميخته شود. در مرحله بعدي، سفيده‌هاي تخم‌مرغ زده‌شده را به اين مخلوط بيفزاييد و هم بزنيد. مايه پودينگ را در قالبي بريزيد و 1 ساعت در فر داغ قرار دهيد. بعد از اين مدت پودينگ برنج آماده خوردن خواهد بود. بهتر است 10 دقيقه بعد از بيرون آوردن پودينگ از فر، آن را سرو كنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.