شیرهای طعم دار را جایگزین شیر نكنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87797
    z.yari
    مشارکت کننده

    شیرهای طعم دار را نمی‌توان جایگزین شیر قرار داد، برخی از آنها مانند شیركاكائو می‌تواند به دلیل تداخل در جذب برخی مواد معدنی از ارزش غذایی آن كم كند
    شیر و لبنیات جزو گروه اصلی مواد غذایی هستند و برای سلامت كلیه گروه‌های سنی مفید و مناسب می‌باشند. همچنین بهترین ماده غذایی برای نوزادان نیز محسوب می‌شود. از یك سالگی به بعد شیر پاستوریزه را می‌توان مصرف كرد و برای یك شخص بزرگسال نیز 2 تا 3 واحد از این گروه غذایی توصیه می‌شود كه هر واحد یك لیوان شیر یا ماست و یا دو لیوان دوغ را تشكیل می‌دهد.
    بستنی را به علت وجود شیر در تركیب آن می‌توان در گروه لبنیات قرار داد ولی جانشین كامل شیر و لبنیات نخواهد بود.
    مصرف روزانه مقدار توصیه شده لبنیات می‌تواند فراهم كننده مناسبی از نظر مواد معدنی خصوصا كلسیم، ویتامین D و برخی ویتامین‌های خانواده گروه B باشد.
    در خصوص سایر فرآورده‌های شیر همچون شیر كاكائو، شیر موز و شیرهای طعم دار باید گفت که هیچ كدام از این محصولات را نمی‌توان جایگزین همیشگی شیر در نظر گرفت و برخی از آنها مانند شیركاكائو می‌تواند به دلیل تداخل در جذب برخی مواد معدنی از ارزش غذایی آن كم كند.
    با توجه به این كه برخی از مردم گمان می‌كنند شیرهای استریل مواد افزودنی دارند باید گفت هیچ افزودنی به آن اضافه نمی‌شود و مصرف شیرهای استریل هیچ مشكلی ندارد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.