شب ها اين ٨ غذا را مصرف كنيد تا شكمي صاف داشته باشيد

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113693
    heidary
    مشارکت کننده

    برای رسیدن به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام باید ترکیبی از غذاهای سالم، دیورتیک و چربی سوز را وارد رژیم غذایی تان کنید.

    به جز جنبه فیزیکی، کاهش چربی شکم یک دلیل بسیار مهم دیگر هم دارد و آن بالا بردن کیفیت سلامتی است. این در حالی است که افزایش چربی شکمی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و سندرم متابولیک را بالا می برد.

    با این اوصاف بهترین گام ها برای کاهش حجم چربی شکمی، مصرف برخی مواد غذایی خاص در هنگام شب است:

    سبزیجات تیره رنگ: سریع ترین راه برای کاهش چربی شکمی، خوردن سبزیجات تیره رنگ است. برای این کار بهتر است سبزیجاتی را انتخاب کنید که باعث سوء هاضمه نمی شوند و کیفیت خواب شما لطمه نمی زنند. بهترین سبزیجات تیره رنگ برای کاهش چربی شکمی عبارتند از کاهو، اسفناج و مارچوبه. بهترین راه برای استفاده از این سبزیجات، بخارپز کردن آنها است.

    روغن زیتون: این نوع روغن بهترین گزینه غذایی برای کاهش چربی شکمی است. اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک می توانند به کاهش چربی های مقاوم در بدن کمک کنند بخصوص در مناطق شکمی.

    چای نعناع: نوشیدن این نوع چای قبل از رفتن به خواب را از خود دریغ نکنید. نعناع علاوه بر این که آرامبخش عضلانی است، به عنوان یک ضد التهاب قوی نیز عمل می کنند و افزایش دهنده سلامت کبد است.

    چای سبز: در ترکیب با ورزش می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند. محققان می گویند موادی در چای سبز شناخته شده است که سبب تحریک بدن برای سوزاندن کالری و افزایش از دست دادن چربی شکم می شود.

    مارچوبه: مارچوبه سفید بهترین سبزی برای کاهش سایز شکم است. مارچوبه سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین سی، ویتامین ب کمپلکس، ویتامین های آ و ای، پتاسیم و روی است. تمام این ریزمغذی ها منجر به کاهش چربی های مقاوم بدن می شوند.

    گوجه فرنگی: یک گزینه سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با التهاب بدن می رود. لپتین یک نوع پروتئین موجود در گوجه فرنگی است که می تواند متابولیسم را تنظیم کرده و به کاهش چربی شکمی کمک کند.

    سیب: سیب همه ویژگی‌ های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به ‌طور خاص پکتین است. با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می‌ شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می‌ شود. با خوردن روزانه یک عدد از سیب نباید نگران اضافه وزن باشید. همه این ویژگی ‌ها، سیب را به خوراکی منحصر به فرد برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

    ماهی: برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید. منظور فقط شنا کردن نیست، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم و کمر است. به این دلیل که ماهی متابولیسم را سرعت داده و اشتهایتان را کنترل کرده و کاهش می ‌دهد. پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی دارد. ماهی، به‌ ویژه انواع چرب آن مانند تن و سالمون سرشار از اسیدچرب امگا۳ هستند. فراموش نکنید، ماهی زمانی این تاثیر مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهیه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف شود.

    منبع: آوای سلامت

    #113728
    vida samiee
    مدیر

    سرویس سلامت – برخي مواقع ديده شده است كه خوردن چاي سبز باعث ايجاد اختلالاتي در سيستم گوارشي مي‌شود. در اين موارد بيماران دچار دل دردهاي شديد و گاهي نيز دچار يبوست و يا اسهال مي‌شوند. همچنين چاي سبز باعث مي‌شود تا دستگاه گوارش نتواند به ميزان لازم آهن جذب كند و اين خود باعث بروز بيماري‌ها متعددي مي‌شود.

    روزنامه «جمهوري اسلامي» در مطلبي، «نيمه تاريك چاي سبز» را به عنوان نوشيدني‌اي كه اين روزها خوردن آن بسيار توصيه مي‌شود نمايان كرده است.

    « همان‌طور كه مي‌دانيد ممكن است بيشتر مواد و غذاهايي كه براي بدن بسيار مفيد هستند در برخي از موارد بسيار ضرر هم داشته باشند.

    اين روزها چاي سبز يكي از بهترين نوشيدني‌هايي شناخته مي‌شود كه ما مي‌توانيم از آن استفاده كنيم؛ اما حتي اين ماده بسيار خوب نيز مي‌تواند نيمه‌اي تاريك داشته باشد.

    آلرژي:

    يكي از مسائلي كه ممكن است با استفاده از چاي سبز برايمان ايجاد شود آلرژي‌هاي متفاوت است. در برخي موارد نيز آلرژي‌هاي قديمي را رشد مي‌دهد. محققان مي‌گويند ممكن است بعد از خوردن چاي سبز دچار تنگي نفس و هم‌چنين گلو دردهاي شديد و… شويد و پس از مشاهده اين نشانه‌ها بايد خيلي سريع به پزشك مراجعه كنيد؛ چرا كه ممكن است در طول دراز مدت باعث بروز بيماري‌هاي متفاوت شود.

    مشكلات دستگاه گوارش:

    ديگر مشكلي كه پزشكان به آن اشاره مي‌كنند، مسائل مربوط به دستگاه گوارش است. برخي مواقع ديده شده است كه خوردن چاي سبز باعث ايجاد اختلالاتي در سيستم گوارشي مي‌شود. در اين موارد بيماران دچار دل دردهاي شديد و گاهي نيز دچار يبوست و يا اسهال مي‌شوند. همچنين چاي سبز باعث مي‌شود تا دستگاه گوارش نتواند به ميزان لازم آهن جذب كند و اين خود باعث بروز بيماري‌ها متعددي مي‌شود.

    مشكلات رواني:

    ديگر اثر بدي كه چاي سبز بر روي بدن ما مي‌گذارد اثراتي مربوط به مشكلات رواني است. استفاده زياد از چاي سبز براي مثال پنج ليوان در طول روز مي‌تواند باعث تغييراتي در رفتار شما شود. در مواردي مشاهده شده است كه افراد دچار استرس‌هاي شديد و يا خشونت بسيار زياد شده‌اند.

    كافئين زياد:

    چاي سبز به ميزان زيادي كافئين ندارد اما اين امر نبايد دليلي باشد كه شما از اين چاي به ميزان زياد استفاده كنيد؛ چرا كه باعث مي‌شود ميزان كافئين در بدن شما بسيار بالا رود و همين امر مي‌تواند باعث ايجاد حالت‌هاي سرگيجه و بي‌تعادلي شود. اگر اين ميزان بيش از 14 گرم در هر كيلوگرم باشد مي‌تواند شما را بكشد.

    #113918
    nashenas
    مشارکت کننده

    شکم بزرگ واقعا معضلی هست که حتی لاغرها هم دچار این مشکل هستند

    #113919
    heidary
    مشارکت کننده

    دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه ایالت کالیفرنیا،بخش حفظ سلامتی معتقد است که: “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

    #113920
    nashenas
    مشارکت کننده

    ورزشهای سنگین شکم رو سفت و عضله ای میکنه؟

    #113921
    heidary
    مشارکت کننده

    اگر در حد متعارف و زیر نظر باشه نه

    #113922
    vida samiee
    مدیر

    بدنسازی حرفه ای با بدنسازی که صرفا جهت بهبود اندام هست متفاوت هست خانم ها باید از وزنه های سبک و بسیار سبک استفاده کنند و در کنارش ورزش های هوازی انجام بدهند
    برای شکمی صاف از رژیم غذایی مناسب و ورزش و پیاده روی استفاده کنید

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.