سیب اشتها را کنترل می کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79827
    Shafiei
    مشارکت کننده

    باید بدانید که سیب جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرد. میزان بالای فیبر موجود در آن به ویژه فیبر پکتین باعث می‌شود که مدت زمان بیشتری در معده بماند و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد کند. علاوه بر این سیب اجازه نمی‌دهد که شما به دنبال ریزه‌خواری‌های معمول روزانه باشید چون به خوبی سیرتان می‌کند. فیبرهای آن نیز برای رفع مشکلات مزاجی مفید است.
    فیبر پکتین موجود در سیب دو ویژگی مهم دارد: اول اینکه اجازه نمی‌دهد قند به سرعت وارد خون شود و به همین دلیل هم برای دیابتی‌ها خوب است. دوم اینکه میزان کلسترول خون را کنترل می‌کند. برای همین هم برای افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند مفید است.
    علاوه بر این سیب حاوی میزان زیادی پُلی‌فنول‌ها می‌باشد که آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی محسوب می‌شوند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد ویتامین‌های موجود در سیب به ویژه ویتامین C آن از ابتلا به برخی از سرطان‌ها به ویژه سرطان ریه و کولون و حتی سرطان کبد جلوگیری می‌کند.
    پُلی‌فنول‌های سیب خواص ضدالتهابی دارند و به همراه منیزیم و امگا 3 ها خطر بروز آسم را در طولانی مدت کاهش می‌دهند. در نهایت باید بدانید که گاز زدن به سیب برای لثه‌هایتان نیز مفید است چون مانند ماساژ عمل می‌کند و پُلی‌فنول‌ها هم با لثه‌ها در تماس‌اند. البته توصیه می‌شود که بعد از میل کردن سیب دهانتان را آب بکشید تا قندهای آن به دندان‌هایتان نچسبد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.