سير براي درمان التهاب استخواني و مفصلي مفيد است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80388
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    متخصصان انگليسي در يك مطالعه تاکيد كردند مصرف سير در پيشگيري از ابتلا به اوستئوآرتريت يا التهاب استخواني و مفصلي نقش دارد.

    به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، متخصصان کالج کينگ لندن و دانشگاه آنجلياي شرقي در آزمايشات خود دريافتند زناني که سير زياد مصرف مي‌کنند کمتر از ساير زنان هم سال خود در معرض خطر ابتلا به اوستئوآرتريت لگن قرار دارند.

    به گزارش خبرگزاري رويترز، اين متخصصان نشان دادند كه در سير ماده‌اي موسوم به «دياليل دي‌سولفيد» وجود دارد که تاثير محدود کننده‌اي بر فعاليت آنزيم تخريب کننده غضروفها در انسان دارد.

    به گزارش ايسنا، سير خواص بسيار مفيدي براي سلامتي دارد از جمله اين كه در ضد عفوني كردن معده نقش موثري دارد اما نبايد آن را زياد مصرف كرد. سير رسوبات خون را حل مي‌كند از اين رو مصرف سير به كساني كه درد مفاصل دارند، نقرس گرفته‌اند و يا به روماتيسم مبتلا شده‌اند، توصيه مي‌شود. سير ادرار را زياد مي‌كند و فشار خون را نيز پايين مي‌آورد.

    اين سبزي بهترين درمان براي فراموشي و آلزايمر است و مصرف آن كندي ذهن را از بين مي‌برد. سير همچنين بهترين تقويت كننده پياز مغز است و روي مغز تأثير مفيدي دارد. خوردن سير عضلات قلب را تقويت مي‌كند و گردش خون منظم مي‌شود. مصرف سير مجاري تنفس و خون را پاك مي‌كند و احتمال تنگي نفس را مي‌كاهد.

    به گفته متخصصان تغذيه، سير حتي مي‌تواند برخي از انواع سل ريوي را معالجه مي‌كند و براي معالجه اسهال و برونشيت و سردرد و زكام مزمن و ضعف حافظه و سرگيجه سودمند است. از ديگر خواص سير مي‌توان به از بين بردن سنگ كليه و كرم‌هاي نازك شكم اطفال اشاره كرد.

    مصرف سير براي بيماران مبتلا به ديابت اثر شفابخش داشته و قند خون را مي‌كاهد. سير، اثر سمي نيكوتيني كه از دود سيگار حاصل مي‌شود را برطرف مي‌كند. با وجودي كه پزشكان هنوز با اطمينان به اين نتيجه نرسيده‌اند که مصرف سير با افزايش ماده دياليل دي‌سولفيد در مفاصل ارتباط داشته باشد، اما تاکيد دارند که نتايج اين يافته مي‌تواند براي درمان و يا پيشگيري از ابتلا به آرتريت استخواني و مفصلي لگن موثر باشد.

    شرح اين مطالعه در مجله طب انگليس منتشر شده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.