سيب، ميوه‌ي ضد چين و چروك!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79951
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    عوامل زيادي در بروز چين و چروك‌هاي پوست دخيل هستند؛ از جمله: سن، ژنتيك، نور خورشيد، سيگار و رژيم غذايي. وجود هر چين و چروكي در پوست نشان‌دهنده‌ي آسيب وارده به آن است. اگرچه نمي‌توانيم به طور كامل عوامل آسيب زننده به پوست را متوقف كنيم، اما مي‌توانيم ميزان آنها را كاهش دهيم. البته اين بدان معنا نيست كه شما بدون هيچ چروكي به سن 80 سالگي برسيد! بلكه مي‌توان با كاهش چين و چروك‌هاي پوست از طريق مواد غذايي مناسب، در سنين پيري چين و چروك كمتري داشت و جوان‌تر به نظر رسيد.
    انواع سيب (زرد، قرمز، ترش و…)
    يك ضرب‌المثل انگليسي مي‌گويد: «خوردن روزي يك سيب، شما را از دكتر بي‌نياز مي‌كند». حال به اين ضرب‌المثل بايد اضافه كرد كه خوردن سيب مي‌تواند پوست ما را از چين و چروك نيز حفظ كند. سيب ميوه‌اي مقوي، مغذي، خوشمزه و در ضمن ضدچين و چروك است. فلاونوئيدها تركيباتي هستند كه به عنوان رنگدانه عمل مي‌كنند و رنگ‌هاي متنوع سيب (زرد، قرمز، سبز و …) به علت وجود اين ماده است. اين تركيبات يكي از آنتي‌اكسيدان‌هاي بسيار قوي مي‌باشند كه در سيب وجود دارند و مي‌توانند حتي سبب پيشگيري از بروز بيماري‌هاي قلبي شوند.
    نوعي فلاونوئيد در پوست سيب، مركبات و پياز وجود دارد كه بسيار قوي بوده و مي‌تواند با راديكال‌هاي آزاد موجود در بدن كه به سلول‌ها، به ويژه سلول‌هاي پوست آسيب مي‌زنند، مبارزه كند. اين تركيبات از آسيب‌هاي وارد به پوست (چين و چروك) جلوگيري كرده و از ايجاد چين و چروك پيشگيري مي‌كنند.
    پوست سيب مناسب براي پوست!
    پوست انواع سيب‌ها مي‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌هاي مضر نور خورشيد محافظت نمايد. طي تحقيقات صورت گرفته فنول موجود در پوست سيب، پوست را از اشعه‌هاي ماوراءبنفش نور خورشيد به ميزان زيادي مصون نگه مي‌دارد. تركيبات موجود در پوست سيب همان اثر حفاظتي كرم ضدآفتاب را بر روي پوست دارند و بنابراين مي‌توانند از بروز چين و چروك در پوست جلوگيري كنند. وقتي كه به مدت طولاني در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيريد، در پوست شما راديكال‌هاي آزاد كه منجر به چين و چروك مي‌شوند، به وجود مي‌آيند. پس اگر قصد داريد مدتي طولاني زير نور آفتاب قرار گيريد چند عدد سيب همراه خود داشته باشيد تا آنها را بخوريد!
    البته به ياد داشته باشيد كه ميوه سيب در صورت تازه بودن مي‌تواند در جلوگيري از ايجاد چين و چروك موثر باشد، اما اگر بيش از
    90 الي 100 روز در انبار بماند، تركيبات فنوليك آن كاهش يافته و در نتيجه قابليت و خواص خود را تا حد زيادي از دست مي‌دهد. بنابراين بهتر است سيب را در يخچال نگهداري كرده و تا زماني كه تازه است آن را ميل كنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.