سندرم تخمدان پلی کستیک و چاقی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74603
    lovelorn
    مشارکت کننده

    1- مقاومت به انسولین یا افزایش انسولین:این هورمون از پانکراس ترشح می شود و اجازه می دهد که سلول ها،گلوکز وارد شده به بدن را استفاده نمایند.و به این طریق انرژی اولیه بدن به وجود آید.در صورتی که به انسولین مقاومت ایجاد شود،قدرت شما برای استفاده از فواید انسولین دچار اشکال شده و پانکراس مجبور است انسولین بیشتری ترشح کند. در 80 درصد از خانم های مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک وجود دارد.افزایش انسولین همچنین باعث افزایش تولید هورمون های مردانه(اندروژن ها)توسط تخمدان می شود.انسولین بالا می تواند به وسیله عادات غلط زندگی مثل رژیم چاق کننده و یا عدم فعالیت بدنی و نداشتن تمرینات ورزشی ایجاد شود.بنابراین خانم های مبتلا به این بیماری می توانند مقاومت به انسولین را به علت ژنتیک و یا عادت های بد زندگی و یا هر دو داشته باشند.

    2- التهاب مزمن:تحقیقات نشان داده است که خانم های مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک ماده ای ضد التهاب توسط گلبول های سفید خود ترشح می کنند که این ماده باعث مقاومت انسولین و تجمع کلسترول در عروق می شود.

    3- ارث:اگر مادر و خواهر شما ژن بیماری را داشته باشند،شما هم ممکن است شانس گرفتاری آن را داشته باشید. تصور می شود ژن های متعددی در ایجاد این سندروم دخیل هستند و به نظر می آید این مجموعه ژن ها وظیفه کنترل انسولین،کنترل هورمون مردانه و کنترل هورمون هایی که باعث تخمک گذاری منظم و پریودهای مرتب میشوند را بر عهده دارند.اختلال و جابه جایی این ژن ها باعث این سندروم می شوند.تحقیقات بر روی امکان وجود موتاسیون ژن ها ادامه دارد.

    4- رشد جنینی غیر طبیعی:دانشمندان می گویند قرار گرفتن جنین در برابر هورمون های مردانه(اندروژن ها)ممکن است باعث جلوگیری از کار طبیعی ژن های نرمال شود.مثلا باعث تجمع چربی به شکل مردانه در جنین مونث گردد(مثل تجمع چربی در ناحیه شکم).

    5- چاقی:تعداد زیادی از مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک چاق هستند.بافت چربی آنزیمی تولید می کند که چربی را به اندروژن ها و استروژن(هورمون زنانه)تبدیل می کند.در نتیجه میزان بالاتر از طبیعی هورمون های مذکور زمینه را برای این بیماری آماده می کنند.قابل ذکر است که 10 درصد خانم ها در سنین باروری سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند و این درصد در خانم های چاق به 30 درصد می رسد. دیده شده است که خانم های مبتلا به این بیماری وقتی وزن نرمال پیدا می کنند،علائم پر مویی نداشته و پریودهای طبیعی دارند.ولی وقتی وزنشان اضافه می شود،پریودها نا منظم شده و افزایش رویش مو پیدا می کنند.

    6- عادات زندگی:تغذیه ناسالم و چاق کننده و با کیفیت پائین و نداشتن تمرینات ورزشی نیز از عوامل می باشد. با مطالعه دقیق این مقاله به درمان خود و پیشگیری عوارض ناشی از این بیماری کمک کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.