سفر با بيماري کليوی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72681
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    1. پيش از سفر با پزشک خود مشورت کنيد.

    2. تمام داروهايتان را به اندازه تمام روزهاي سفر همراه داشته باشيد.

    3. اگر ناراحتي کليوي شما به گونه‌اي است که بايد از خوردن آب‌هاي سنگين و حاوي املاح زياد پرهيز کنيد، حتما آب شرب مناسب و به اندازه کافي از محل اقامت خود همراه ببريد.

    4. بيماران مبتلا به بيماري‌هاي کليوي بايد ميزان سديم را در رژيم غذايي‌شان به حداقل برسانند، بنابراين از خوردن اسنک و تنقلات شوري مانند آجيل‌هاي شور در طول سفر پرهيز کنيد، غذاهاي شور و کنسروي نخوريد و اگر به رستوران مي‌رويد، از مسوول آن بخواهيد غذاي شما را کم‌نمک تهيه کند.

    5. اگر مجبوريد چند روز يکبار دياليز کنيد، حتما قبل از سفر مطمئن شويد شهر مقصد شما بيمارستان‌هاي مجهز به دستگاه مخصوص دياليز دارد.

    6. اطلاعات مربوط به بيماري خود را در برگه‌اي بنويسيد و برگه را درون جيبتان بگذاريد.

    7. فست‌فودها حاوي مقادير بالايي سديم و چربي هستند، بنابراين در طول سفر به جاي فست‌فود، يک غذاي سنتي سالم با انواع سبزي و سالاد فراوان سفارش دهيد.

    8. اگر علاوه بر ناراحتي کليوي، دچار بيماري ديابت هم هستند، بهتر است دور خوراکي‌هايي مانند شيريني، کيک، آب‌ميوه و نوشيدني‌هاي شيرين را هم خط بکشيد.

    9. اگر قرار است در سفر از غذاهاي کنسروي يا بسته‌بندي استفاده کنيد، حتما غذاهايي بخريد که حاوي پتاسيم يا فسفر نباشند. اگر ناراحتي شما به گونه‌اي است که مصرف گوشت‌ها هم برايتان مضر است، سبزي‌ها را جايگزين گوشت‌ها کنيد.

    1) از خوردن لبنيات در طول سفر پرهيز کنيد. مگر اينکه پزشکتان اجازه آن را به شما داده باشد. خوردن آب ساده همراه غذا براي شما از هر نوشيدني ديگري بهتر است.

    11. بهتر است از سس و نمک اضافي براي طعم‌دار کردن غذاهاي خود کمک نگيريد.

    12. اگر سنگ کليه داريد، نوشيدن مايعات فراوان را فراموش نکنيد و از يک رژيم کم‌نمک و کم‌پروتئين پيروي کنيد. تعطيلات مجوز مصرف آجيل‌هاي شور يا کباب زياد و ماهي‌ دودي به شما نمي‌دهد.

    13. مسافرت براي کساني که کمتر از 2 ماه از پيوند کليه‌شان مي‌گذرد، ممنوع است چون سيستم ايمني بدن اين بيماران به‌دليل مصرف داروهاي فراوان، ضعيف است و امکان ابتلاي آنها به بيماري‌هاي عفوني در مسافرت بالا مي‌رود.
    منبع :سلامت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.