سرما و روماتیسم : یک باور غلط!!!

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71897
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    يکي از باورهاي اشتباه در بين مردم ما، اين است که سرما، رطوبت و خيس‌شدن لباس و بدن در روزهاي سرد باراني، باعث ابتلا به روماتيسم افرادي که زمينه قبلي ابتلا را نداشته‌اند و کاملا سالم بوده‌اند، مي‌شود. اين باور کاملا غيرعلمي است…

    روماتيسم مجموعه‌اي از بيماري‌هاست که بيشتر به علت اختلال در كاركرد سيستم ايمني بدن ايجاد مي‌شود. گاهي هم افراد مبتلا به روماتيسم يا دردهاي مفصلي، در هواي سرد يا باراني، از بيشتر‌شدن دردشان گله مي‌کنند و معتقدند که خيس ماندن لباس و بدن آنها و سرماي هوا، علت اصلي تشديد دردهايشان است.
    بر اساس نتايج مطالعه‌هاي علمي، محققان به اين نتيجه رسيده‌اند سرما و رطوبت ارتباط مستقيمي با افزايش دردهاي روماتيسمي ندارند. در واقع فشار هوا با سرماي هوا پايين مي‌آيد و همين کم‌شدن فشار هوا، مهم‌ترين عامل تشديد اين دردها به شمار مي‌رود. 15 سال پيش، يک پروفسور تعدادي از بيماران روماتيسمي را مورد بررسي قرار داد. به اين ترتيب که عده‌اي از آنها را براي مدتي داخل اتاقي در بالاي يک برج نگه داشت و عده‌ ديگري را هم در زيرزمين. جالب اينکه هيچ يک از اين 2 گروه از آب و هواي بيرون خبر نداشتند اما در نهايت گروهي که در ارتفاع بالاتر بودند، نسبت به گروهي که در زيرزمين اقامت داشتند، از درد بيشتري شکايت‌کردند. از آنجا که فشار هوا در ارتفاعات، پايين‌تر است، بنابراين با اين آزمايش، مشخص شد پايين آمدن فشار هوا باعث تشديد دردهاي روماتيسمي مي‌شود و سرما و رطوبت ارتباط مستقيمي با ايجاد يا افزايش اين نوع دردها ندارند.

    #98067
    madjd
    مدیرکل

    ممنون
    ولی در افراد مبتلا درد آنها را شدید تر میکند

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.