سبزی آرام‌بخش را می‌شناسید؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87808
    z.yari
    مشارکت کننده

    فلاوانوئید و ویتامینB کمپلکس موجود در شوید به طور طبیعی ترشح برخی آنزیم‌ها و هورمون‌ها را فعال می‌کند که این امر تاثیر آرام بخشی و خواب آور دارد.
    فلاوانوئید موجود در روغن آن خاصیت باکتریایی دارد و با از بین بردن عفونت‌های میکروبی، اسهال را درمان می‌کند.
    به علت دارا بودن خاصیت ضدعفونی کننده برای حفظ غذا از آن استفاده می‌شود.با شل کردن عضله معده، نفخ را برطرف می‌کند.مانع از بروز یبوست می‌شود و قولنج را در کودکان از بین می‌برد.به طور طبیعی تنظیم کننده انسولین به حساب می‌آید.ناراحتی‌های مربوط به قاعدگی را برطرف می‌کند.برای درمان ناراحتی‌های تنفسی موثر است.آنتی اکسیدان موجود در آن با سرطان مقابله می‌کند.تخم شوید اثرات درمانی دیگری هم دارد از جمله به عنوان ضدتشنج، ‌ضد درد، نفخ شكم، ادرار آور و برای تقویت معده بكار می‌رود.
    برای كسانی كه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو است زیرااشتها را زیاد كرده , معده را تقویت می‌كند و انرژی به بدن می‌دهد. تخم شوید را می‌توان برای ناراحتی معده، بی خوابی و ضد گاز معده بكار برد. خانم‌های شیرده که شیر آنها كم است باید حتما روزی چند بار دم كرده تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف كنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد. طب گیاهی ایران خواص زیادی را برای شوید قائل است مثلا در مورد درد شدید و ورم معده از دم كرده شوید استفاده می‌كردند كه اثر تسكین فوری دارد.از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می‌شود و دامداران قدیم به‌خوبی به این موضوع واقف بودند. مثلا برای گوسفند و بز كافی است كه مقدار 30 گرم تخم شوید به آنها داد كه نفخ و دل درد را ساكت كنند.
    در مورد بیمارانی كه مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی‌توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است. این نوع بیماران باید دم كرده شوید را آهسته آهسته بنوشند.در چین حتی شوید را برای كمردردهایی كه به علت انقباض عضلانی باشد بكار می‌برند. یك نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم شویداستفاده می‌كنند. همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون می‌باشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوه استفاده تخم شوید به صورت جوشانده می‌باشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.