سالادی برای نقرسی ها ونکاتی برای بیماران نقرسی

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71645
    araghi
    مشارکت کننده

    طرز تهیه :
    سیب زمینی، لبو، تخم مرغ و ذرت را جداگانه بپزید و همه را خرد كنید. تخم مرغ باید سفت شود و فقط از سفیده آن استفاده كنید. ذرت را هم بپزید و سپس از ساقه جدا كنید. هرگز از كنسرو ذرت استفاده نكنید.

    كرفس را خیلی ریز ساطوری كرده و سیب را با پوست خرد كنید. تمام مواد را با هم مخلوط كنید و جوانه ماش را نیز به آنها بیفزایید.

    كمی هم نمك و فلفل به سالاد اضافه كنید. برای تهیه سس می توان از مقداری آب پرتقال و آب نارنج استفاده كرد. كمی روغن زیتون نیز می توانید به آن اضافه كنید. سپس به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت سالاد آماده سرو است.

    نكات تغذیه ای :
    در بیماری نقرس مقدار اسید اوریك خون بالا می رود. تغذیه در این بیماری بسیار مهم است و باید غذاهایی مصرف شوند كه اسیداوریك را بالا نبرند.

    بیماران نقرسی باید از خوردن این غذاها كاملاً پرهیز كنند:

    مارچوبه، كله ماهی، گوشت قرمز، آب گوشت، سوسیس ، كالباس، انواع ساردین، كنسروها، بادنجان، قارچ ، دل، جگر، قلوه ، غذاهای سرخ شده، آجیل بو داده و خشكبار، غذاهای سنگین و چرب، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، حبوبات به خصوص عدس و ماهی.

    این بیماران باید سعی كنند غذاهایی را كه مصرف می كنند به شكل بخارپز یا كبابی و یا در فر پخته شده باشد. همچنین از خوردن سیب غافل نشوند.

    #98191
    madjd
    مدیرکل

    برای افزایش دفع اسید اوریک لازم است، بیماران رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات (مثل نان، برنج، ماکارونی، غلات و …) و کم‌چربی داشته باشند و خصوصا در وعدهٔ شام از خوردن غذاهای سنگین و زیاد پرهیز کنند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.