ساعت شبانه روزی بدن و فعالیت ورزشی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79851
    Shafiei
    مشارکت کننده

    برخی از افراد سر ساعت 6 لباس ورزشی می‌پوشند و برای دویدن بیرون می‌روند. برخی دیگر تا پیش از ظهر حوصله ورزش ندارند، و پیاده‌‌روی در محله‌شان پس از شام را ترجیح می‌دهند.
    اما بهترین زمان در روز برای ورزش کدام است؟ حقیقت این است که در حال حاضر شواهد قابل‌اعتمادی در این باره وجود ندارد که ورزش کردن در کدام هنگام روز باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌شود. اما زمانی از روز که در آن ورزش می‌کنید بر “احساس شما” از ورزش کردن تاثیر خواهد گذاشت. مهمترین نکته این است که زمانی از روز را انتخاب کنید که بتوانید به طور مرتب در آن ورزش کنید و به این ترتیب ورزش به عادت روزانه‌تان بدل شود.

    ساعت شبانه روزی بدن
    ریتم شبانه‌روزی بدن شما تعیین کننده این است که شما آدمی سحرخیز یا آدمی شب‌زنده‌دار هستید، و شما کار زیادی برای تغییر دادن این ریتم نمی‌توانید انجام دهید.
    ریتم‌های شبانه‌روزی بدن بر اساس الگوی 24 ساعته چرخش زمین است. این ریتم‌ها بر کارکردهای بدن مانند فشار خون، درجه حرارت بدن، میزان هورمون‌ها و سرعت ضربان قلب اثر می‌گذارند، و همه این عوامل ممکن است نقشی در آمادگی بدنی شما برای ورزش کردن داشته باشند.
    بنابراین برای پیاده‌روی یا رفتن به باشگاه ورزشی باید به ساعت بدنی خود توجه داشته باشید. البته عوامل دیگری هم بر زمان ورزش کردن شما تاثیر دارند، مانند برنامه‌های خانوادگی یا کار یا در دسترس بودن دوستی که همراه شما ورزش کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.