زیبایی بیشتر با کمک شنبلیله

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95386
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    از خاصیت های این سبزی می توانید برای زیبایی پوستتان کمک بگیرید توصیه می کنیم از این دوازده روش در این زمینه کمک بگیرید

    گیاهان مختلف خواص متفاوتی دارند. هر کدام از گل‌ها، سبزی‌ها و گیاهان درمانگر تعدادی از دردها و مشکلات سلامتی یا بهبود دهنده عملکرد برخی از قسمت‌ها یا اعضای بدن هستند. فقط کافی است اطلاعات درستی درباره این گیاهان و خواص آنها داشته باشیم تا بتوانیم با کمک طبیعت جسم سالمی داشته باشیم. این کار چندان سخت نیست و ما هر بار شما را با خواص و ویژگی‌های یک گیاه آشنا می‌کنیم تا بتوانید از آنها بهره کافی ببرید.

    یکی از این گیاهان که خواص متعددی دارد شنبلیله است. شما هم می‌توانید از دانه این گیاه استفاده کنید و هم تازه آن را خریداری کرده و همراه با سبزی خوردن استفاده کنید. مخلوط کردن شنبلیله با سبزی خوردن باعث می‌شود بدون اینکه طعم آن شما را آزار دهد از این سبزی بخورید و سالم بمانید. اما شبلیله چه ویژگی‌هایی دارد؟ حقیقت این است که این گیاه خواص بسیاری دارد که ما در اینجا به هشت ویژگی آن به اختصار اشاره می‌کنیم.

    1. شنبلیله می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد. همین طور فشار خون را کنترل کرده و ضربان قلب را تنظیم کند. همچنین این گیاه باعث تقویت قلب شده و ریسک ابتلای به سکته قلبی را در افراد کاهش می‌دهد.

    2. شنبلیله از گذشته نیز برای درمان قند خون استفاده می‌شده است. به همین دلیل مصرف آن به افراد دیابتی بسیار توصیه می‌شود. مواد موجود در این گیاه باعث پایین آمدن قند خون و تنظیم انسولین در بدن می‌شود.

    3. این گیاه برای سیستم گوارش نیز بسیار مفید است. شنبلیله نه تنها از زخم معده پیشگیری می‌کند و برای سوزش سر دل و بیماری رفلکس مری موثر است بلکه به دلیل فیبر سرشاری که در این ماده وجود دارد، درمان خوبی برای مقابله با یبوست است. همچنین این گیاه تمام سیستم گوارش را نیز از مواد سمی پاک کرده و عمل هضم و دفع را آسان می‌کند.

    4. استفاده از پودر شنبلیله برای ناراحتی‌های زنان نیز بسیار موثر است. این گیاه هم دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و هم علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تغییرات خلق‌وخو را کاهش می‌دهد.

    5. شنبلیله برای پوست نیز خواص بسیاری دارد. این گیاه با خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد برای بهبود زخم‌های پوستی بسیار موثر است و روند بهبود آن را تسریع می‌بخشد. از طرف دیگر گیاه شنبلیله یک داروی ضد پیری طبیعی است که می‌تواند بخش‌های آسیب دیده پوست را دوباره بازسازی کند و از پیدایش چین و چروک و لکه‌های ریز قهوه‌ای روی پوست جلوگیری کند.

    6. برای بهره مندی از مزایایی که این گیاه برای پوست دارد می‌توانید علاوه بر مصرف خوراکی از آن با پودر دانه این گیاه ماسک‌های صورت خانگی بسازید و برای جوان ماندن پوست و از بین بردن دانه‌های سر سیاه از آن استفاده کنید. این ماسک‌های پوستی می‌توانند به کاهش چربی در پوست‌های بسیار چرب کمک کنند و از به وجود آمدن آکنه پوستی پیشگیری کنند.

    7. شنبلیله علاوه بر پوست برای مو نیز بسیار مفید است. پودر دانه این گیاه برای تقویت ریشه مو به کار می‌رود و برای درمان ریزش مو نیز موثر است. از شنبلیله برای رفع شوره سر نیز می‌توان بهره برد

    8. مصرف شنبلیله باعث می‌شود موهای خشک و آسیب دیده، ترمیم پیدا کنند. این ماده گیاهی مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند و باعث براق شدن مو می‌شود.

    نی نی سایت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.