زنجفيل،ادویه ای فوق العاده

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79245
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    هزاران سال است كه در سراسر جهان پزشكان سنتي براي رفع حالت تهوع از زنجفيل استفاده مي‌كنند و چندين دهه است كه اثربخشي آن اثبات شده است. گروهي از پژوهشگران در دانشگاه يانگ مينگ در تايوان، تأثير زنجفيل در حالت تهوع 13 نفر را بررسي كردند. اين افراد روي صندلي‌هاي چرخان قرار گرفتند و مقدار حالت تهوع آنها برآورد شد. روز بعد، قبل از اينكه روي اين صندلي‌ها بنشينند 1000 تا 2000 ميلي‌گرم زنجفيل خوردند و در كمال تعجب حالت تهوع آنها بسيار كمتر بود و زودتر بهبود يافتند. در اين مطالعه پژوهشگران مقدار هورمون وازوپرسين خون را اندازه گرفتند. اين هورمون در حالت تهوع افراد تأثير دارد. مقدار اين هورمون با مصرف زنجفيل كنترل مي‌شد و فعاليت الكتريكي در معده نيز طي چرخش با مصرف زنجفيل تقريباً از ثبات بيشتري برخوردار بود. زنجفيل به پيشگيري و درمان بيماري‌هاي زير كمك مي‌كند:
    ورم مفاصل، آسم، سرطان، كلسترول خون افزایش یافته، حمله قلبي، سوزش سردل، سوءهاضمه، ميگرن، بيماري صبحگاهي، تهوع، سكته مغزي و تري‌گليسريد خون افزایش یافته.
    زنجفيل تازه بهتر از نوع خشك آن است که مي‌توان آن را به مدت دو هفته در كيسه‌هاي كاغذي در يخچال و زنجفيل پوست‌كنده را به مدت نامحدود در فريزر نگهداري كرد.
    موارد استفاده:
    زنجفيل تازه را روي سبزيجات و گوشت تفت داده شده رنده كنيد.
    آن را قطعه قطعه و با سيب‌زميني سرخ‌شده ميل كنيد.
    ماساژ گوشت قبل از كباب كردن با زنجفيل، آن را ترد مي‌كند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.