رژیم کتوژنیک

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #115811
    heidary
    مشارکت کننده

    رژیم کتوژنیک، رژیمی است که باعث ظهور کتون در بدن می شود که در ثبات تشنج، کاهش بی قراری و تحریک پذیری بیماران مبتلا به صرع موثر است. رژیم کتوژنیک به عنوان آخرین روش درمان برای رفع تشنج در کودکانی که دارودرمانی بر آنها بی تاثیر بوده است، مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام رژیم کتوژنیک دارو مصرف نمی گردد.

    وقتی حمله های صرع در بیمار عود می کند و با روشهای درمانی بهبود نمی یابند؛ برای او رژیم کتوژنیک را تجویز می کنند. از لحاظ محتوای انرژی، رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کالری می باشد و بايد طوري تنظيم شود که حالت کتوز ايجاد گردد. در این رژِیم ابتدا با دادن گرسنگی به مدت 24 تا 72 ساعت به بیمار در بیمارستان کتونوری ایجاد می شود.
    در رژیم کتوژنیک: 80% الی 90% انرژی دریافتی باید از چربی باشد. که اگر از روغن MCT استفاده شود می توان مقدار چربی رژیم را تقلیل داد. در صورتی که 60% کالری رژیم از MCT یاشد 10% از پروتئین، 20% از کروبوهیدرات و 10% از دیگر چربی های تامین می گردد.
    سپس اگر پس از چند ماه حمله های صرع مشاهده نشدند؛ می توان به تدریج کربوهیدرات مصرفی را افزایش داد..

    #115815
    vida samiee
    مدیر

    به یاد داشته باشید با این رژیم احتمال ایجاد مشکلاتی مثل سنگ کلیه، یبوست، کم آبی بدن، افزایش خطر شکستگی استخوان و بالا رفتن سطح کلسترول خون نیز وجود دارد و چون این نوع رژیم غذایی قادر به تامین تمام نیاز به مواد مغذی نیست و از آنجایی که مصرف داروهای مختلف هم با جذب پاره ای از مواد مغذی تداخل پیدا می‌کند، مکمل یاری با برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل ویتامین‌های گروه B، ویتامین D، ویتامین K، منیزیم و کلسیم ضروری به نظر می‌رسد

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.