رژیم غذایی پرکلسیم از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95431
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    دبیرعلمی کنفرانس تغذیه، گوارش و سلامتی بر لزوم مصرف رژیم غذایی سالم و تحرک بدنی تاکید کرد و گفت: رژیم غذایی پرکلسیم از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر اکرم پورشمس در توضیح عوامل سرطان‌زا، پختن گوشت در دمای بالا، مصرف چای داغ، کبابی کردن، سرخ کردن‌ها، مصرف نمک و انواع ترشی را نام برد و افزود:مردم باید از روش‌ هایی مثل آب پز کردن، دم پخت کردن، بخارپز کردن استفاده کنند.

    وی به بررسی‌ های محققان پژوهشکده گوارش و کبد اشاره کرد و گفت: بررسیها نشان داده مصرف تریاک و مواد مخدر با بروز سرطان ارتباط مستقیم دارد.
    وی،سیب‌زمینی سرخ‌شده،انواع شیرینی از جمله کیک،بیسکویت،کوکی،دونات ها، نوشیدنی ‌های شیرین، گوشت‌های کبابی شده و انواع سوسیس و کالباس را اصلی‌ترین مواد غذایی سرطان زا دانست و از میوه‌ها، سبزی‌ها، زردچوبه و گوجه‌فرنگی به عنوان مواد غذایی اصلی پیشگیری‌کننده نام برد.

    وی همچنین برمصرف 4 تا 6 وعده‌غذای کم‌کالری همراه با میوه و سبزی و استفاده از بشقاب‌ های کوچک تأکید کرد.
    پورشمس برلزوم تغییر نگرش نادرست مردم درباره تغذیه و غذا خوردن تاکید کرد و گفت: براساس بررسی یک استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری در یک سال گذشته در مناطق مختلف تهران نشان می دهد که 65 درصد افراد خوردن را تفریح و سرگرمی می‌دانند.
    وی با تأکید بر این‌که رضایتمندی با تفریح و سرگرمی فرق دارد، گفت: باید نگاهمان را به غذا خوردن عوض کنیم.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.