رژیم غذایی مناسب برای بیماران قلبی چیست؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72293
    araghi
    مشارکت کننده

    بیشتر بیماران یا مردم از پزشکان می‌پرسند چه چیز بخوریم که بیمار نشویم یا چه غذاهایی را مصرف کنیم که حداقل به بیماری قلبی و عروقی که شایع است مبتلا نشویم؟

    عامل مهمی‌که در تغذیه مردم دخالت دارد، رژیم غذایی است و امروزه ثابت شده اگر در رژیم غذایی مصرف سبزیجات زیاد به مقداری که دستگاه گوارش توان آن را داشته باشد و همچنین مصرف میوه‌جات و حبوبات وجود داشته باشد، مردم کمتر به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و حتی سرطان‌ها مبتلا می‌شوند.

    امروزه ثابت شده، پوست حبوبات محتوی میزان زیادی فیبر است که از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و سکته‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

    همچنین در مورد مواد پروتئینی نیز مصرف گوشت جانوران دریایی به گوشت قرمز اولویت دارد و برای مصرف گوشت گوسفند هم نباید رنگ این گوشت خیلی قرمز باشد، چرا که مصرف آن به مقدار مناسب از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند و در کنار این موارد باید از مصرف چربی‌های جامد خودداری شود.

    البته ممکن است مردم بپرسند که چه موادی برای صبحانه مناسب است، مصرف نان‌های فیبردار مانند نان گندم سیاه و نان جو سیاه همراه با مصرف گوجه‌فرنگی، خیار و خشکبار نظیر گردو و بادام می‌تواند غذای خوب و سالمی ‌برای وعده غذایی صبحانه باشد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.