رژیم غذایی ضد التهاب برای درمان روماتیسم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87027
    z.yari
    مشارکت کننده

    برخی از غذاها ممکن است به کاهش التهاب در بدن شما کمک کند
    این غذاها از جمله (میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی) ممکن است به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.
    در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید سیستم ایمنی به روکش مفاصل خود حمله می کند این حمله باعث التهاب مزمن، خشکی و درد می شود تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی سالم مدیترانه ای می تواند به کاهش التهاب کمک کند.
    یک مطالعه بریتانیایی در تاثیر مواد غذایی شامل رژیم غذایی مدیترانه ای در زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید انجام شد و محققان 130 زن را به دو گروه تقسیم کردند یک گروه سبک غذا خوردن مدیترانه و گروه دیگر رژیم غذایی معمولی داشتند.
    زنانی که مواد غذایی مدیترانه ای که سرشار از آنتی اکسیدان و دیگر مواد ضد التهابی ( از جمله میوه ها، سبزیجات و چربی های اشباع نشده (روغن زیتون) بود خوردند در طول شش ماه آینده، نسبت به گروه دیگر کمتر درد مفاصل و خشکی صبحگاهی داشتند و سلامت کلی آنها بهتر بود.
    افراد مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید سطوح بالایی از مواد به نام سیتوکین دارد که عامل التهاب در بدن است چربی های اشباع نشده (به ویژه اسیدهای چرب امگا 3) به سرکوب سایتوکاین ها و دیگر مواد شیمیایی التهابی کمک می کند.
    تمام ماهی ها مقداری امگا 3 s دارند اما (ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی) پر از امگا 3 است. ماهی قزل آلا مقدار بیشتری دارد انجمن قلب آمریکا توصیه به خوردن ماهی دو بار در هفته می کند . ماهی امگا 3 بالایی دارد و از غذاهای ضد التهابی قدرتمندی است و دارای بسیاری از فواید سلامتی می باشد.
    اگر ماهی دوست ندارید غذاهای دیگر غنی از اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از (گردو، روغن کانولا و سویا) و یا مکمل های امگا 3 را با نسخه پزشک می توانید مصرف کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.